Hae Helppo liikkua -tunnusta

Helppo liikkua -tunnusta voi hakea palvelulle, tuotteelle tai kohteelle, joka edistää helppoa liikkumista rakennetussa ympäristössä. Tunnuksen avulla edistetään rakennetun ympäristön, liikkumisen ja palveluiden toimivuutta sekä soveltuvuutta kaikille.

Yleiset Helppo liikkua -kriteerit ovat perustana Helppo liikkua tunnuksen myöntämiselle. Lisäksi kriteereitä on laadittu mm. elokuvateattereille, esteettömälle tapahtumalle, ravitsemus- ja majoitustiloille, pienille liikkeille, asuinkerrostaloille, kiinteistönvälitykselle sekä linja-auto- ja tilausliikenteelle.

Kohteita tarkastellaan aina kokonaisuuksina. Jos jokin yksittäinen kriteeri ei täyty, mutta voidaan todeta, että kohde on kokonaisuutena toimiva helpon liikkumisen kannalta, voidaan Helppo liikkua tunnuksen myöntämistä puoltaa.

Helppo liikkua -tunnuksen hinta on alle viiden henkilön toimipaikoille 100 euroa ja sitä isommille 200 euroa vuodessa. Lisätietoja Helppo liikkua -tunnuksesta saat sähköpostitse helppoliikkua@invalidiliitto.fi tai Invalidiliiton Esteettömyyskeskuksesta Ari Kurpalta, p. 09 613 191. Tunnuksen saaja saa kunniakirjan ja Helppo liikkua -viikon tarran.

Helppo liikkua -kriteerit löydät täältä >>

Hakemuslomake löytyy täältä >>

Myönnetyt tunnukset löytyvät täältä >>

Invalidiliitto viettää Helppo liikkua -viikkoa tänä keväänä 80-vuotisjuhlavuoden merkeissä, sillä juhlavuoden teemana on esteettömyys ja yhdenvertaisuus. "Esteettömyys kuuluu kaikille" -teemaa tuomme esille Helppo liikkua -viikolla toukokuussa 14.–20. toukokuuta ja Esteettömyyspäivänä 17. toukokuuta.