Kuva eduskuntatalosta

Invalidiliitolla vahva edustus valiokunnassa

17.1.2019
Torstaina 17. tammikuuta Invalidiliitto oli kutsuttu eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokuntaan niin vammaispalvelulain uudistamisen kuin Ei myytävänä! -kansalaisaloitteenkin asiantuntijakuulemiseen.

Invalidiliiton näkemyksiä vammaispalvelulain uudistamisesta selosti kansanedustajille lakimies Elina Nieminen. Vammaisten ihmisten elämänmittaisten palveluiden kilpailuttamisen kieltämiseen tähtäävän kansalaisaloitteen käsittelyssä Invalidiliittoa edusti pääjohtaja Petri Pohjonen ja Vammaisfoorumin edustajana paikalla oli Invalidiliiton lakimies Henrik Gustafsson. Kaikissa puheenvuoroissa korostettiin vammaisten ihmisten oikeutta yhdenvertaiseen elämään.

Invalidiliiton lakimies Henrik Gustafsson, pääjohtaja Petri Pohjonen ja lakimies Elina Nieminen eduskunnassa.

Lue lisää näkemyksistä, jotka Invalidiliitto kansanedustajille antoi koskien vammaislakien uudistamista ja Ei myytävänä! -kansalaisaloitetta