Punapaitaisen ihminen kädet kannettavan tietokoneen näppäimistöllä.
27.8.2019
Vuoden viimeisen chatin teemana oli apuvälineet. Neuvonta-chatteja järjestettiin vuoden aikana kuudesta eri aiheesta.

Eri teemoihin keskittyneet neuvonta-chatit on nyt vuoden 2019 osalta pidetty. Kiitos kaikille osallistuneille hyvistä kysymyksistä!

Menneet:

• Ke 4.12. klo 14–18: Apuvälineet
  • Ke 13.11. klo 14–18: Vammaispalvelut
  • Ke 16.10. klo 14–18: Yhdistystoiminta - neuvoja yhdistyksen pyörittämiseen
  • Ke 11.9. klo 14–18: Opiskelu, Työllistyminen, Yrittäjyys

Miten osallistua chattiin?

Ilmoitettuna ajankohtana chat-ruutu ilmestyy Invalidiliiton verkkosivuille. Voit aloittaa keskustelun klikkaamalla sinistä puhekuplaa ja kirjoittamalla viestisi chat-ruutuun.

Neuvonta-chatit on suunniteltu eri teemojen mukaan. Chat on matalan kynnyksen paikka kysyä itseään askarruttavasta asiasta ja vastauksen saa tyypillisesti melko nopeasti. Chatissa voi kysyä nimettömänä ja käyttää nimimerkkiä, jolloin keskustelu tallentuu anonyyminä. Halutessaan voi myös antaa neuvojalle yhteystietonsa, jolloin he palaavat asiaan. Tämä on tarpeen etenkin monimutkaisemmissa ja pidempää selvitystä vaativissa tapauksissa.

Neuvonta palvelee muina aikoina

Invalidiliiton neuvonnasta saa apua erityisesti vammaisuuteen, vammaispalveluihin, esteettömyyteen, saavutettavuuteen sekä vammaisten henkilöiden oikeusturvaan ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen liittyvissä asioissa. Neuvontapalvelumme on tarkoitettu kaikille vammaisille henkilöille, heidän läheisilleen sekä ammattihenkilöstölle.

Neuvomme puhelimitse tiistaisin ja torstaisin kello 13–17 numerossa 0200 1234. Voit lähettää kysymyksesi myös sähköpostitse osoitteeseen neuvot@invalidiliitto.fi. Asiantuntijamme vastaavat samaan sähköpostiosoitteeseen, josta kysymys on lähetetty.