Mikko Saukko, Oulu

Diagnoosi: selkäydinvamma/tetraplegia

Olen vammautunut vuonna 2005.  Aikaisemmalta ammatiltani lähihoitaja. Nykyään työkyvyttömyyseläkkeellä, osa-aikaisena toimistotyöntekijänä ja vertaiskuntouttajana.
Harrastuksiini kuuluu elokuvat, musiikki ja perheen kanssa touhuaminen.
En varsinaisesti luennoi vaan omasta mielestä keskustellen yleisön kanssa aiheista mistä minulla on kokemusta.
Luennoin selkäydinvammasta ja mitä ongelmia se tuo, vammainen vanhempana ja työkyvyttömyyseläkkeellä oleva työntekijä.

Kokemustoimijuus | kokemusasiantuntijuus

Kokemustoimijatoiminnassa hyödynnetään kokemustietoa eri alojen opetuksessa tai ammattilaisten täydennyskoulutuksessa. Yhä useammin kokemustoimijat osallistuvat myös sosiaali- ja terveysalalla palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen. He voivat olla mukana esimerkiksi työryhmissä, jossa kehitetään hoitopolkuja tai arvioidaan palveluja.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.