Lakikirjat ja minipyörätuoli. Kuvituskuva.
09.04.2018

Määräys TRAFI/437519/03.04.03.00/2017

Invalidiliitto on antanut lausuntonsa Trafillle koskien määräysluonnoksesta autojen ja niiden perävaunujen teknisistä vaatimuksista.

Lausunnossaan Invalidiliitto kiinnittää huomiota Tieliikennelain kuljettajan velvollisuuteen huomioida myös taksiliikenteessä siitä, että matkustajat voivat siirtyä turvallisesti ajoneuvoon ja siitä ulos ja että tähän tarvittavia laitteita käytetään asianmukaisesti.

Tämän lisäksi Invalidiliitto toistamiseen esittää Trafiille ehdotuksensa esteettömän ajoneuvon määritelmästä ja välttämättömyydestä luoda selkeä määritelmä suuren ja pienen esteettömän ajoneuvon välille ja ajoneuvon varustamista lausunnolla esittämillämme turvallisilla autoon pääsyä helpottavilla riiittävän loivilla luiskilla tai standardin mukaisella nostolaitteella.

Lue koko Invalidiliiton lausunto täältä >>

Lisätietoa: Elina Nieminen, Invalidiliitto, lakimies, elina.nieminen@invalidiliitto.fi