Lakikirjat ja minipyörätuoli. Kuvituskuva.
02.10.2018

Lausunto Korppisen esteettömän monitoimikosteikon rakentamishankkeeseen

Invalidiliitto suhtautuu myönteisesti Korppisen esteet-tömän monitoimikosteikon muodostamishankkeeseen.

Toteutuessaan kosteikko voisi palvella Invalidiliiton Itä-Suomen yhdistysten jäsenten lisäksi myös alueen nuorten sekä kaikkien muidenkin luontoharrastajien luonnossa liikkumista monin eri tavoin ja tasavertaisesti.

Hyvin rakennettu ja kaikille ihmisryhmille suunniteltu kosteikko voi parhaillaan palvella myös laajemmin luontoharrastajia maassamme. Esteettömästä ulkoiluympäristöstä hyötyvät kaikki. Esteetön luontoreitti antaa mahdollisuuden luontoliikuntaan ulkoilijan toimintakykyyn katsomatta sekä samalla mahdollistaa luontosuhteen luomisen ja sen ylläpitämisen.

Lue koko lausunto täältä >>

Lisätietoa: Pertti Laajalahti, Invalidiliitto, liittohallituksen puheenjohtaja, p. 0440 195204, papi@meili.fi