Kuvituskuva.

Ajankohtaista ESKEstä

Tälle sivulle on koottu ESKEn tulevia tapahtumia ja koulutuksia sekä uutisia ESKEstä.

Tulevat tapahtumat ja koulutukset

Invalidiliiton tapahtumakalenteri

Uutisia ESKEstä

12.01.2021 Ilmoittautumiset ESKEn Edistä esteettömyyttä -verkkokurssille ja Verkostoseminaariin on avattu. Tervetuloa!

16.12.2020 ESKEn uutiskirje 6/2020 on julkaistu!

3.12.2020 Järjestettiin ESKEn Esteettömyystreffit. Aiheena oli Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskus ARAn korjausavustukset. Tutustu Esteettömyystreffien 3.12.2020 materiaaleihin!

9.11.2020 ESKEn uutiskirje 5/2020 on julkaistu!

2.11.2020 Yhdenvertaista palvelua kaikille -seminaarin tekstitetty tallenne on julkaistu ja materiaalit ovat ladattavissa seminaarin sivuilta!

2.-29.11.2020 järjestettiin Edistä esteettömyyttä -verkkokurssi. Seuraava Edistä esteettömyyttä -verkkokurssi järjestetään 15.3.-11.4.2021.

27.10.2020 Syksyn ESKEH-kurssilta valmistui 28 uutta esteettömyyskartoittajaa! Seuraava kurssi järjestetään syksyllä 2022.

Seminaari verkkosaavutettavuudesta #Saavuta2020 järjestettiin torstai 26.11.2020 virtuaalisesti Zoom-alustalla. Virtuaalitapahtuman mahdollistaa Annanpura Oy, Celia, Ikäteknologiakeskus, Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE, Kehitysvammaliitto ry, Näkövammaisten liitto ry, Valli ry ja Siteimprove oy.

30.06.2020 Ilmoittautuminen syksyn Edistä esteettömyyttä -verkkokurssille on nyt auki. Kurssi järjestetään 2.-29.11.2020. Tervetuloa mukaan kurssille!

30.06.2020 ESKEn kesäkuun alussa järjestetyt virtuaaliset Esteettömyystreffit keräsivät linjoille ennätysmäärän kuulijoita! Tutustu tilaisuuden tallenteeseen ja materiaaleihin.

18.06.2020 Esteettömyys- ja saavutettavuuskartoittajien tiedot on päivitetty ESKEn verkkosivuille. Löydä kartoittaja ja tilaa kartoitus nyt entistäkin helpommin!

18.05.2020 ESKEn Esteettömyystreffit järjestetään tänä keväänä virtuaalisesti Teamsissä 9.6.2020 klo. 8:30-10:00. Treffien aiheena on esteetön matkailu ja keskustelun alustaa suosittua Palmuasema-blogia pitävä Sanna Kalmari. Ilmoittaudu mukaan!

27.04.2020 Haku Rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittajan peruskurssille (ESKEH) on avattu!

24.04.2020 Suosittu Edistä esteettömyyttä -verkkokurssi päättyi 12.4.2020. Lue uutinen kevään kurssista!

22.04.2020 Esteettömyyskeskus ESKEn Mitä mieltä esteettömyydestä ja saavutettavuudesta -kysely suljettiin alkuvuodesta 2020. Lue kyselyn loppuyhteenveto.

14.04.2020 Esteetön eräpolku -hanke päättyi. Hankkeen loppuraportti antaa ohjeet luontoreittien kartoittamiseen ja kuvailuun.

27.03.2020 Yhdenvertaista palvelua kaikille -seminaarille on löytynyt uusi ajankohta! Seminaari järjestetään Helsingin Messukeskuksessa keskiviikkona 30.9.2020 klo. 12:30-16:00. Seminaarin ohjelma ja ilmoittautumisohjeet päivittyvät pian seminaarin sivuille.

13.03.2020 Yhdenvertaista palvelua kaikille -seminaari joudutaan valitettavasti perumaan koronaviruksen vuoksi. Tilaisuus yritetään järjestää jossain muodossa myöhemmin. Tiedotamme tästä mahdollisimman pian kun tilanne sen osalta selviää!

18.02.2020 Päivitämme ESKEn  verkkosivuja. Osallistu ja anna palautetta ESKEn verkkosivuista.

14.02.2020 ESKEn uutiskirje 1/2020 on ilmestynyt.

12.2.2020 ESKEn toimijaverkosto on nyt ESKEn esteettömyysverkosto.

2.1.2020 Suunnittelija Noora Piipponen on aloittanut vakituisena työntekijänä ESKEssä! Nooran ja muiden eskeläisten yhteystiedot löytyvät täältä.

6.11.2019 Katso ESKEn suosittuja videoita nyt myös asumisesta!