Kuvituskuva.

ESKEn palvelut

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE tarjoaa monipuolisia esteettömyyden edistämistä tukevia palveluja. Tutustu ESKEn palvelutarjontaan alla olevasta luettelosta. Jokaisen palvelun hinta määräytyy työn tai kohteen laajuuden mukaan.
  • Tilauskoulutukset

ESKE tarjoaa tilaajan tarpeisiin räätälöityjä koulutuksia ja -luentoja yhdenvertaisuudesta, rakennetun ympäristön esteettömyydestä, esteettömyysmääräyksistä ja -ohjeista. Lisäksi asiantuntijamme ovat käytettävissä luennoitsijoina seminaareissa ja koulutustilaisuuksissa.

• Rakennussuunnitelmien konsultointi

Teemme uudisrakennusten suunnitelmien ja olemassa olevien kohteiden korjaussuunnitelmien esteettömyyden arviointeja. Konsultaatio on tarkoitettu erityisesti rakennuttajille sekä suunnittelutoimistoille.

• Esteettömyys haltuun -palvelupaketti

Tilaaja saa organisaationsa tarpeisiin räätälöityä ja monipuolista apua esteettömyyden edistämiseen ja haltuun ottamiseen! Palvelupaketti voi sisältää esimerkiksi räätälöidyn esteettömyyden itsearviointi- tai tiedonkeruuaineiston sekä henkilöstön koulutuksen. Lisäksi tähän voidaan tarpeen mukaan yhdistää myös ESKEH-menetelmällä toteutettu esteettömyyskartoitus. Tutustu ESKEH-menetelmään tarkemmin Invalidiliiton verkkosivuilta. Palvelupaketin sisältö määritellään aina yhdessä tilaajan kanssa.

• Esteettömyyskartoitus

Teemme julkisten ja muiden toimitilarakennusten, asuinrakennusten yhteisten tilojen sekä rakennusten ulkoalueiden esteettömyyskartoituksia. Kartoitukset tehdään ESKEH-menetelmällä. Kartoituksen havainnoista raportoidaan kirjallisesti toimenpide-ehdotuksineen.