Kuvituskuva.

ESKEn palvelut

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE vaikuttaa laaja-alaisesti esteettömyyden edistämiseen yhteiskunnassa.

ESKEssä tarjoamme

• Tietoa

Esteeton.fi-verkkosivustolla on ajankohtaista tietoa esteettömyydestä ja saavutettavuudesta. ESKEn uutiskirje julkaistaan 6–8 kertaa vuodessa. Voit tilata uusikirjeen liittymällä ESKEn esteettömyysverkostoon.

Esteettömyystietokannassamme on tiedot yli 1200 esteettömyysaiheisesta julkaisusta sekä linkit sähköisiin julkaisuihin.

• Koulutusta

ESKE järjestää vuosittain seminaarin ja esteettömyystreffejä, joiden teemoina ovat ajankohtaiset esteettömyyteen liittyvät asiat. Rakennetun ympäristön esteettömyyskartoittajan peruskurssi (ESKEH) järjestetään joka toinen vuosi ja Edistä esteettömyyttä -verkkokurssi 1–2 kertaa vuodessa. Tietoja ESKEn tapahtumista ja koulutuksista löydät mm. Invalidiliiton verkkosivuilla olevasta tapahtumakalenterista.

ESKE tarjoaa tilaajan tarpeisiin räätälöityjä koulutuksia ja -luentoja rakennetun ympäristön esteettömyydestä, esteettömyysmääräyksistä ja -ohjeista. Lisäksi asiantuntijamme ovat käytettävissä luennoitsijoina seminaareissa ja koulutustilaisuuksissa.

Kysy lisää eske@invalidiliitto.fi

• Neuvontaa ja konsultointia

ESKE tarjoaa lyhytkestoista maksutonta esteettömyysneuvontaa puhelimitse ja sähköpostitse. ESKEn asiantuntijoidemme yhteystiedot.

Teemme uudisrakennusten suunnitelmien ja olemassa olevien kohteiden korjaussuunnitelmien esteettömyyden arviointeja. Konsultoinnin ja raportin hinta määräytyy kohteen laajuuden mukaan.

• Esteettömyyskartoituksia

Teemme julkisten ja muiden toimitilarakennusten, asuinrakennusten yhteisten tilojen sekä rakennusten ulkoalueiden esteettömyyskartoituksia. Kartoitukset tehdään ESKEH-menetelmällä ja niistä raportoidaan kirjallisesti toimenpide-ehdotuksineen. Kartoitusten hinta määräytyy kohteen laajuuden mukaan.

Kysy lisää kartoituksista eske@invalidiliitto.fi