Nainen istuu pyörtuolissa jyrkkien portaiden edessä.

Helppo liikkua -viikko

Invalidiliiton vuosittaista Helppo liikkua -viikkoa on totuttu viettämään toukokuun puolivälissä. Tänä vuonna esteettömyyden teemaviikko on peruttu koronaepidemian vuoksi.

Helppo liikkua -viikolla nostetaan esiin liikkumiseen ja esteettömyyteen liittyviä teemoja monipuolisesti. Vuonna 2019 teemana oli Yhdenvertaista palvelua kaikille ja kohderyhmänä olivat erityisesti palveluja tarjoavat yrittäjät.

Invalidiliiton paikallisyhdistykset osallistuvat Helppo liikkua -viikon viettämiseen järjestämällä tapahtumia tai muuten tekevät näkyväksi oman paikkakuntansa kannalta tärkeitä esteettömyysasioita. Teemasta viestitään monikanavaisesti myös valtakunnan tasolla viikon aikana.

Teemaviikkoa on perinteiseseti vietetty äitienpäivää seuraavalla viikolla. Viime vuosina kansainvälinen esteettömyys- ja saavutettavuuspäivä on kuitenkin vakiinnuttanut paikkansa toukokuun 3. torstaina, joten siitä syystä myös Invalidiliiton Helppo liikkua -viikko järjestetään samassa yhteydessä. Ensi vuonna ajankohta on 17. - 23.5.2021

Lisätietoja: Katja Kuusenmäki, viestintäasiantuntija, katja.kuusenmaki@invalidiliitto.fi