Mediapalvelu

Tarjoamme kuva- ja juttumateriaalia tiedotusvälineiden edustajille. Myös vammaispolitiikan eri alojen asiantuntijat antavat lisätietoja ja haastatteluja vammaisuuteen liittyvistä aiheista.

Juttuaiheita

Kokemustieto syventää ammattilaisten osaamista

Kokemustoimija on tehtäväänsä koulutettu vammainen, pitkäaikaissairas tai heidän läheisensä, joka välittää kokemustietoa erityisesti sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille ja opiskelijoille. Kokemustieto syventää ammattilaisten osaamista ja tarjoaa kanavan asiakkaiden tarpeiden entistä parempaan tunnistamiseen. Invalidiliitto on kouluttanut yksin ja yhdessä Kokemustoimintaverkoston kanssa nelisenkymmentä kokemustoimijaa eri puolelle Suomea.

Lue lisää kokemustoiminnasta ja löydä Invalidiliiton kokemustoimijoiden yhteystiedot maakunnittain.

Vertastuesta voimaa

Vertaistuen kautta yksittäinen henkilö tai perhe voi saada kannustusta ja käytännön neuvoja henkilöltä tai perheeltä, jolla on samanlainen kokemus. Järjestelmällinen vertaistukitoiminta on yksi tärkeistä tehtävistämme. Lue lisää vertaistuesta.

Esteetön ympäristö on kaikkien etu!

Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKE:n verkkosivulta löytyy tietoa ja työkaluja esteettömään rakentamiseen ja asumiseen sekä liikkumiseen. Tieto-osio sisältää runsaasti käytännönläheisiä ohjeita kuvineen, tietoa lainsäädännöstä sekä laajan listan teemaa käsittelevistä julkaisuista.

Invalidiliiton ajankohtaisia uutisia, kannanottoja ja lausuntoja

Lue Invalidiliiton ajankohtaisia uutisia.

Tutustu Invalidiliiton lausuntoihin ja kannanottoihin.

Invalidiliiton asiantuntijoiden blogikirjoituksia

Lue Invalidiliiton asiantuntijoiden blogikirjoituksia.

I-studio ja Ihan sama? -podcast

Invalidiliiton I-studiossa esitellään liiton toimintaa ja sen tavoitteita tiiviisti lyhyissä viikottaisissa videokatsauksissa. Katso I-studion videot.

Invalidiliiton Ihan sama? -podcastissa nuoret aikuiset keskustelevat seksuaalisuudesta, elämästä, ihmissuhteista. Kaikesta siitä, mikä meitä yhdistää. Kuuntele Ihan sama? -podcasteja.

Tilaa uutiskirjeitä

Tiesitkö, että Invalidiliitossa julkaistaan useita uutiskirjeitä, joista saat ajankohtaista tietoa niin esteettömyydestä ja saavutettavuudesta, harvinaisista sairauksista, liiton järjestötoiminnasta kuin vaikuttamistoiminnasta? Pysy ajan tasalla - tilaa Invalidiliiton uutiskirjeitä.

IT Invalidiliitto -lehden artikkelit

IT-lehti.fi-sivustolla julkaisemme IT-lehden artikkeleja ja blogeja.