YPK Hero

Yhdenvertaista palvelua kaikille

Esteetön asiointi ja saavutettavat palvelut kuuluvat kaikille! Invalidiliitto haluaa kannustaa yrityksiä, yrittäjiä ja muita palveluntarjoajia kehittämään toimintaansa, jotta kaikki asiakkaat saisivat yhdenvertaista palvelua.

Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki on osoitus halusta kehittää toimitilojen, palvelun ja tuotteiden esteettömyyttä ja saavutettavuutta. YPK-merkki on kehitetty yksityisen ja julkisen sektorin toimijoiden yhdenvertaisuuden edistämisen työvälineeksi.
Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki

Tule mukaan!

Tilaa itsearviointimateriaali ja Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki. 

Mukaan lähtevät toimijat saavat halutessaan nimensä ja toimipaikkansa näkyviin Meille kaikki ovat tervetulleita! -verkkosivuille! 

Näin otat YPK-merkin käyttöön

Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkin käyttöönotto on helppoa! 

  1. Käyttöönottoprosessi alkaa webropol-lomakkeen täyttämisellä. 
  2. Kun lomake on täytetty ja lähetetty, lomakkeen tiedot kirjataan ESKEn rekisteriin sekä  Meille kaikki ovat tervetulleita! -sivustolle hakijan näin halutessa.
  3. Merkkiä hakeneelle toimijalle lähetetään esteettömyyden ja saavutettavuuden itsearviointilomake sekä  Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkki! YPK-merkin voi ottaa käyttöön heti materiaalin vastaanottamisen jälkeen. 
  4. Itsearviointilomakkeen avulla YPK-merkin haltija voi arvioida esteettömyyden ja saavutettavuuden toteutumista omissa tiloissaan ja toiminnassaan. Itsearviointia voidaan käyttää esteettömyyden ja saavutettavuuden kehittämisen lähtötietona.
  5. Halutessaan merkin tilaaja voi kääntyä ESKEn puoleen esimerkiksi koulutuksen tai kattavamman esteettömyyskartoituksen tiimoilta.


Alla olevassa kaaviossa on havainnollistettu koko käyttöönottoprosessi. 

YPK-merkin käyttöönottoa kuvaava kaavio

Yhdenvertainen palvelu hyödyttää kaikkia

Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkin hyödyt yrittäjälle:

  • asiakaskunta laajenee – yhä useampi asiakas pääsee hyödyntämään palveluita, minkä ansiosta liiketoiminta vilkastuu
  • palvelusta tulee laadukkaampaa
  • asiakastyytyväisyys kasvaa – esteettömyys ja saavutettavuus ilahduttavat kaikkia
  • positiivinen yrityskuva
  • henkilökunnan toiminta tiloissa helpottuu – työ tuntuu mielekkäämmältä


Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkin hyödyt muille palveluntarjoajille:

  • työn vaikuttavuus kasvaa – yhä useampi pääsee hyödyntämään palveluita
  • palvelusta tulee laadukkaampaa
  • asiakastyytyväisyys kasvaa – esteettömyys ja saavutettavuus ilahduttavat kaikkia
  • henkilökunnan toiminta tiloissa helpottuu – työ tuntuu mielekkäämmältä

 

"Tavoitteemme on palvella kaikkia käyttäjiä ja tehdä omaan ja työntekijöiden eläketurvaan liittyvien asioiden hoitamisesta niin helppoa kuin mahdollista. Saavutettavuuden ja esteettömyyden huomioiminen kertoo myös, että arvostamme moninaisuutta ja tuemme sitä käytännössä." 

Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Liina Aulin

Lue lisää Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen näkemyksistä ja kokemuksista Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkistä Ilmarisen verkkosivuilta.

 

Tästä voit tulostaa tiivistetyn A4-kokoisen esitteen Yhdenvertaista palvelua kaikille -merkistä.

    Jaa sosiaalisessa mediassa