Kotimainen vammaistyö

Invalidiliitto on tehnyt työtä vammaisten ihmisten ihmisarvoisen elämän puolesta jo yli 80 vuotta. Vaikka moni asia on vuosikymmenten varrella muuttunut, ei työmme ole vielä valmis. Edelleen vammaisten ihmisten elämää leimaa muuta väestöä  heikompi elintaso, vähäisempi koulutus sekä huomattavasti huonommat mahdollisuudet työllistyä ja siten vaikuttaa oman  elämänpolun suuntaan.

Joissain asioissa on viime vuosina menty jopa taaksepäin. Nykyinen hankintalaki kilpailutuksineen on tehnyt vammaisten ihmisten välttämättömän avun ylläpidosta kauppatavaraa, jota huutokaupataan pilkkahinnalla. Pahimmillaan tämä tarkoittaa sitä, että
esimerkiksi vammaisen henkilön asuminen kilpailutetaan kahden vuoden välein ja hän joutuu aina muuttamaan halvimman tarjouksen perässä, täysin vailla oikeutta vaikuttaa omaan elämäänsä.

Sinun apuasi tarvitaan erityisen kipeästi nyt, kun koronan aiheuttama poikkeustila uhkaa aiheuttaa leikkauksia järjestöjen jo ennestään tiukkaan julkiseen rahoitukseen. Lahjoituksesi ohjataan vammaisten ihmisten hyväksi neuvonta- ja tukipalveluiden, sekä ympäri Suomea toimivien paikallisyhdistystemme kautta.

Liftup paragraph
Liftup image
pyörätuolissa olevien miesten vertaistukiryhmä.
Liftup secondary title
Jäsenyys kannattaa
Liftup title
Invalidiliiton jäsenpalvelut
Liftup text
Invalidiliitto on olemassa vammaisia ihmisiä varten. Tarjoamma tietoa omista oikeuksista, vertaistukea ja yhteisiä kokemuksia. Kenenkään ei tarvitse jäädä yksin vamman kanssa.
Donation videos
Title
Invalidiliiton jäsenet kertovat
Video name
Sanna-Kaisan tarina
Video name 2
Tuonosten tarina
Video name 3
Jaanan tarina
Full width quote
Quote text
Kerrankin elämässä ei tarvitse ajatella olevansa vääränlainen tai hirveän paljon erilaisempi kuin muut. Voi kerrankin vaan hengähtää ja miettiä, että nyt mä oon kotona. Nyt mä oon omieni parissa.
- Jaana Tiiri, Invalidiliiton jäsen