Pääkallokelit ovat täällä

Pääkallokelit on Invalidiliiton liukastumistapaturmista varoittava kampanja.

Missä on Suomen liukkain kylä? Osallistu kilpailuun

Oletko sitä mieltä, että sinun kotipaikkakuntasi, asuinalueesi tai vaikka kaupunginosa jossa käyt töissä, on Suomen liukkain? Ota kuva paikasta, jossa meinasit liukastua pahasti ja jaa kuva haluamassasi sosiaalisen median kanavassa (Instagram, Facebook tai Twitter) ja lisää mukaan tunnisteiksi paikan nimi, #pääkallokelit #loppuliukastumisille @invalidiliitto @pistesarjat.

Kaikkien kisaan osallistuneiden kesken arvotaan Icebug-nastakengät. Lisäksi Pistesarjat Oy lahjoittaa sulanapitokaapelit Suomen liukkaimman kylän rakenteilla olevaan julkiseen kohteeseen.

Kilpailuaika on 6.12.2017-31.3.2018. Voittaja arvotaan tiistaina 3.4.2018. Voittajalle ilmoitetaan voitosta henkilökohtaisesti. Jos voittajaksi valikoitunutta henkilöä ei tavoiteta viikon sisällä, tilalle valitaan uusi voittaja. Lopullinen voittaja julkaistaan sosiaalisen median kanavissa ja kampanjan verkkosivuilla.

Esteettömyys huomioon

Invalidiliiton Pääkallokelit-kampanja muistuttaa liukkaiden kelien vaaroista ja talvikunnossapidon tärkeydestä. Liian moni jalankulkija loukkaa itsensä talven pääkallokeleillä. Kampanja kestää 31.3.2018 saakka.

Tänä vuonna Invalidiliitto haluaa nostaa kampanjassa esille erityisesti esteettömyyden. Esteetön kulku pitää olla mahdollista kaikille kulkijoille myös talvella. Toimiva talvikunnossapito on avainasemassa liukastumistapaturmien ehkäisyssä.

Kampanjassa tänä vuonna Invalidiliiton kumppanina on Pistesarjat Oy, joka on valmistanut sulanapitojärjestelmiä Suomessa jo 40 vuoden ajan.

Tutustu myös näihin

Se kitka maan ja jalan välillä (Helsingin Sanomien Turvallisuus-liite 6.12.2017)

Pääkallokelit ovat taas täällä (Mediatiedote 7.12.2017)