avustajakoira Tyyne

Ajankohtaista avustajakoirista

Vallitseva koronavirustilanne vaikuttaa myös avustajakoiratoiminnan toteuttamiseen

Avustajakoiratoiminnassa asiakasturvallisuus on ensimmäisellä sijalla toteutuksen eri osa-alueita suunniteltaessa. Vallitseva koronatilanne vaikuttaa toiminnan käytännön toteutukseen niin asiakasohjauksen, koirien arvioinnin kuin uusien hakijoiden tapaamisten suhteen.

Ryhmämuotoisia toimintoja pyritään muokkaamaan yksilöohjauksiksi turvallisen asiointiympäristön takaamiseksi. Tukea on saatavilla myös sähköpostitse ja puhelimitse. Ne toiminnan osa-alueet joiden toteutus edellyttää oleskelua julkisissa tiloissa, joissa organisaation ulkopuolisten henkilöiden turvaetäisyyksiä tai hengityssuojainten käyttöä ei pystytä varmistamaan, siirtyvät eteenpäin järjestettäviksi viipymättä kokonaistilanteen sen salliessa.

Uusien avustajakoiran hakijoiden tapaamisia sekä päivityshaastatteluja suoritetaan mahdollisuuksien mukaan etäyhteyksien avulla tai mikäli niin toivotaan, pyritään järjestämään henkilökohtainen tapaaminen turvaetäisyydet huomioiden. Avustajakoirajonotilanteeseen koronan vuoksi mahdollisesti lykkääntyneet tapaamiset eivät vaikuta.

Lisätietoa:

Paula Müller