Osku_vaakakuva
Osku Timonen on nuoresta iästään huolimatta jo kokenut Invalidiliittolainen aktiivi. Hän on mukana Invalidiliiton nuorisotyöryhmässä eli INTOssa ja ajaa aktiivisesti vammaisten nuorten asioita.

Osku tuli mukaan Invalidiliiton toimintaan perinteisellä tavalla eli paikallisyhdistyksen kautta.

- Liityin Joensuussa paikallisyhdistykseen vuonna 2008 ja siitä se lähti, työkokeilun kautta. Paikallisyhdistyksen rooli on tosi tärkeä, sillä ensin pitää liittyä siihen ja sitä kautta pääsee laajemmin mukaan.

Oskun toi yhdistystoimintaan mukaan erityisesti halu vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin ja vammaisten asemaan.

- Mulla on ollut halu vaikuttaa asioihin ja rohkaista omalla esimerkillä myös muita mukaan.

Oskulle itselleen toiminta on antanut paljon muutakin kuin vaikuttamismahdollisuuksia.

- Se on tavallaan antanut mulle itseluottamusta arkeen ja omaan identiteettiin. Ja samalla tietysti niitä verkostoja, joiden avulla voi asioihin vaikuttaa. Se antaa tosi paljon kokonaisuutena, Osku kiteyttää.

Dela på social media