YK:n vammaissopimus on ollut voimassa jo muutaman vuoden. Sopimus on voimassa olevaa lainsäädäntöä, mutta se ei ole vielä tuttu vammaisille ihmisille eikä myöskään viranomaisille. Kurssilla tutustut sopimuksen sisältöön ja esimerkkeihin siitä, miten sopimusta on hyödynnetty vammaisten ihmisten oikeuksien edistämisessä.

Aika:                                   18.11.-15.12.2019
Kohderyhmä:                   Kaikki asiasta kiinnostuneet
Hinta:                                pilottikurssi on maksuton
Ilmoittautuminen:            8.11. mennessä www.invalidiliitto.fi/jarjestokoulutus

Koulutuksia ja tapahtumia

Invalidiliiton koulutuksen tavoitteena on edistää jäsenistön ja muiden fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa, lisätä tietoisuutta vammaisuudesta sekä tukea yhdistysten toimintaa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja ja tilauskoulutusta eri kohderyhmille.

Miten yhdenvertaisuus toteutuu?

Vuonna 2009 toteutetun vammaispalvelulain osauudistuksen yhteydessä henkilökohtaisesta avusta säädettiin subjektiivinen oikeus vaikeavammaisille ihmisille. Henkilökohtaisen avun katsottiin turvaavan perustuslain 19 §:n 1 momentin mukaista välttämätöntä huolenpitoa. Vammaisten ihmisten itsemääräämisoikeuden ja oikeuksien turvaamisen kannalta uudistus oli merkittävin vuosikymmeniin.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton tallennettuihin webinaareihin.