Ajankohtaista yhdistyksille

Helppo liikkua -viikko ja esteettömyyspäivä 2017

Helppo liikkua -viikkolla 15.5-21.5. ja esteettömyyspäivänä 17.5. herätellään yrittäjiä huomioimaan esteettömyyteen liittyviä kysymyksiä niin valtakunnallisella kuin paikallisella tasolla. Oheisesta linkistä löydät lisätietoa yhdistyksellesi.

Jäsenlaskuja postitettu vahingossa vanhassa kirjekuoressa
Invalidiliiton jäsenlaskujen toimittaja Card Plus sekä Invalidiliitto pahoittelevat tapahtunutta. Jäsenlaskuja on vahingossa postitettu vuoden takaisessa, "sisältää jäsenkortin" tekstin sisältävissä kuorissa 300-400 kpl. Invalidiliiton jäsenkortit postitetaan kahden vuoden välein ja seuraava jäsenkorttien postitus vuosille 2018-19 tehdään vuoden 2018 alussa.

Järjestöpäivät pidettiin 4.-5.2.2017 Helsingissä.

Päivien tavoitteena oli saada ajankohtaista tietoa sote-uudistuksesta ja kehittämisideoita omaan yhdistykseen. Päivien aikana arvioitiin myös liiton uutta strategiaa ja suunniteltiin alueellista toimintaa/valtakunnallisten yhdistysten yhteistoimintaa.

Päivien ohjelma ja materiaalit löytyvät täältä.

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Tänä vuonna perehdytämme jäsenistöä ja muita kiinnostuneita erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon uudistukseen (sote-uudistus). Invalidiliiton sote-kiertue jalkautuu jokaiseen 18 maakuntaan. Koulutuskalenterista näet kiertueen ajat ja paikat.