Kokoomakuva erilaista työtä tekevistä ihmisistä ja sopivaa työtä kaikille -tunnus. Kuvituskuva.

Palvelut työnantajalle

Invalidiliitto edistää Sopivaa työtä kaikille -ajattelutapaa, jonka tavoitteena on parantaa erityisesti fyysisesti vammaisten ihmisten työllistymistä. Uskomme, että vaikka ihmisellä olisi jokin haaste – sairaus, vamma tai muu este – jokaisella on mahdollisuus työhön, kunhan sopiva työ ja tuki löytyvät. Työssäkäynnin mahdollisuus on jokaiselle työhön kykenevälle ja motivoituneelle ihmiselle tärkeä yhdenvertaisuuden kulmakivi.

Yhteistyökumppanimme

• Work Pilots Oy on toteuttanut digialustan, jossa voi tarjota keikkatöitä kohderyhmälle
  • Ammattiopisto Spesian kautta löytyvät heidän oppilaitoksestaan valmistuneet opiskelijat

Tarjoaisitko keikkatöitä?

Invalidiliitto aloitti viime vuonna yhteistyön Work Pilots Oy:n kanssa. Loimme yhteistyössä keikkatyöalustan ”Sopivaa työtä kaikille”, jonka tavoitteena on yhdistää vammaisia työnhakijoita ja työnantajia tarjoten näin matalan kynnyksen tutustumisen puolin ja toisin. Työnantajalle alusta tarjoaa helpon keinon tarjota keikkaluonteista työtä vammaiselle työnhakijalle ja samalla nähdä työnhakijan osaamisen taso. Keikkojen kautta voi syntyä myös pidempiä työsuhteita.

Ammattiopisto Spesiasta valmistuneet

Ammattiopsito Spesian työhönvalmentajat auttavat jo valmistuneita opiskelijoitaan kiinnittymään työelämään. Mikäli olet kiinnostunut työllistämään ammattiopiston entisiä opiskelijoita, ota yhteyttä Linda Helseniukseen, linda.helsenius@spesia.fi tai p. 044 743 8218.

Hyvä tietää:

• Työpaikkailmoituksesta tai muusta kuvauksesta olisi hyvä käydä ilmi osaamis- ja kokemusvaatimus sekä työaika. Mikäli työaikaa on mahdollista muokata (esim. osa-aikainen), on tieto tärkeä.
  • Työn fyysiset vaatimukset on hyvä kuvata.
  • Tarvittaessa valmentajan tuki on valitun henkilön ja työnantajan käytettävissä työsuhteen alkuvaiheessa.