kuva jossa useita kelloja

Ajankohtaista yhdistyksille

Tälle sivulle kootaan ajankohtaisia asioita yhdistyksen hallituksen jäsenille.

Invalidiliitto suosittelee yhdistyksiä noudattamaan alueellista harkintaa, varovaisuutta ja viranomaisten ohjeita tapahtumien järjestämisen suhteen

Suuri osa Invalidiliiton jäsenyhdistysten jäsenistä kuuluu riskiryhmiin perussairauden, vamman tai korkean iän takia. Invalidiliitto suosittelee yhdistyksiä suojaamaan koronaviruksen riskiryhmään kuuluvia jäseniään. Sen tähden yhdistyksen tulee noudattaa alueellista harkintaa, varovaisuutta ja viranomaisten ohjeita järjestäessään tapahtumia jäsenilleen.

Invalidiliitto on koonut ohjeita yhdistyksille siitä, miten välttää ja ennaltaehkäistä koronavirukselle altistumista  yhdistysten tilaisuuksissa.

Lisätietoa koronatilanteesta ja ohjeita löytyy alla olevilta viranomaisten verkkosivuilta:

Ohje koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokoontumisten yhteydessä sekä julkisten tilojen käytössä

Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen ajankohtaissivut koronaviruksesta

Sosiaali- ja terveysministeriön viranomaisohjeet ja päätökset koronatilanteessa

Aluehallintoviraston usein kysytyt kysymykset liittyen koronatilanteeseen

Aluehallintoviraston tiedotteet

Työterveyslaitoksen ohjeita siivoukseen koronatilanteessa

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton webinaarien tallenteisiin sekä tulevat webinaarit.