Alue- ja yhdistystoiminta

Liittoomme kuuluu paikallisia ja alueellisia invalidiyhdistyksiä eri puolilla Suomea sekä valtakunnallisia yhdistyksiä. Parhaiten pääset toimintaamme mukaan, kun liityt johonkin liittomme jäsenyhdistykseen! Yhdistykset ovat Invalidiliiton jäseniä, joten olet Invalidiliiton jäsen jäsenyhdistyksen kautta.

Invalidiliiton yhdistys- ja aluetoiminnassa tuemme ja vahvistamme jäsenyhdistysten elinvoimaisuutta, vaikuttamistoimintaa ja yhdistysten antamaa neuvontaa jäsenilleen.

Onko jäsenyhdistyksenne jo tarpeeksi elinvoimainen vai kaipaisiko se hieman lisää vireyttä? Invalidiliiton alue- ja yhdistystoiminnassa tuemme ja vahvistamme jäsenyhdistysten elinvoimaisuutta yhdistyspalveluiden avulla. Neuvomme ja tuemme yhdistystoimintaa esimerkiksi järjestö- ja tilauskoulutuksilla, kehittämispäivillä, tarjoamalla auditointimahdollisuutta ja tiedottamalla ajankohtaisista asioista.

Vahvistamme myös maakunnallista ja paikallista vaikuttamistoimintaa ja -osaamista. Tässä keskitymme koordinoimaan vaikuttajaverkostoja ja tukemaan yhdistysten toimintaa erilaisilla koulutuksilla, tapaamisilla ja webinaareilla. Seuraamme sote-uudistuksen etenemistä ja vaikutamme siihen verkostoitumalla, henkilökohtaisilla kontakteilla, osallistumalla työryhmiin ja infotilaisuuksiin. Kerromme myös mielipiteemme, kommentoimme ja teemme kannanottoja.

Myös maakunnallisen ja paikallisen neuvonnan ja neuvontaosaamisen vahvistaminen on osa alue- ja yhdistystoimintaa. Jäsenyhdistysten neuvojat saavat meiltä tukea niin koulutuksissa, verkkotapaamisissa kuin Invalidiliiton neuvontapalvelun kautta.

Lisäksi edistämme yhdistysten yhteistoimintaa ja jäsenistön vertaistoimintaa erilaisissa verkostoissa kuten naisverkosto. Verkostojen teemat vaihtelevat alueittain, löydät ne kunkin alueen omilta sivuilta. Osallistumme myös alueen tapahtumiin sekä ajoittain myös tapahtumajärjestelyihin.