Ajankohtaista Harvinaiset-yksikössä

Harvinaisten sairauksien päivä 28.2.2017

Harvinaisten sairauksien päivää juhlistetaan yhteistyössä harvinaisyksiköiden kanssa

Vuonna 2017 harvinaisten sairauksien päivää vietetään peräti viikon ajan! Harvinaiset-verkosto kiertää kaikissa yliopistosairaaloissa, joissa järjestetään yhteiset tiedottavat tapahtumat harvinaisyksiköiden kanssa. Tervetuloa mukaan tutustumaan harvinaisyksiköiden ja Harvinaiset-verkoston toimintaan! Kaikki tapahtumat pidetään klo 10 - 13.

•27.2. Oulu, OYS: B1-sisäänkäynti, aula

•28.2. Helsinki, HYKS: Meilahden Tornisairaala ja Lastenklinikka

•1.3. Turku, TYKS: U-sairaalan aula

•2.3. Kuopio, KYS: Pääaulan Akvaario-näyttelytila (kahvilan vieressä)

•6.3. Tampere, TAYS: R-talo (Radius), henkilöstöruokalan käytävä & vanha pääaula

AMC -tapaaminen

18.-19.3..2017 Validia Kuntoutus Lahden tiloissa

Arthrogryposis multiplex congenitaa sairastaville ja heidän läheisilleen suunnattu tapaaminen tarjoaa mahdollisuuden mm. vertaistukeen ja kokemusten vaihtoon ohjatuissa keskusteluryhmissä. Tarjolla on myös rentouttava ohjelmaosuus, josta vastaa Validian fysioterapeutti Lilian Nieminen. Lastenohjaajat järjestävät lapsille omaa ohjelmaa.
Voit ilmoittautua tapaamiseen yksin tai perheesi kanssa. Majoitus on pääasiassa 2 hh huoneissa tai perhehuoneissa. Jos haluat 1 hh majoituksen, erotus 2hh majoitukseen pitää maksaa itse. Tapaamisen omavastuu on 75€/perhe tai 50€/hlö. Hintaan sisältyy täysihoito, ohjattu ohjelma sekä lastenhoito aikuisten oman ohjelman ajalle. Omavastuusta tulee kotiin erillinen lasku ennen tapaamista. Matkakustannuksista vastaa osallistuja itse.

Tapaaminen alkaa la 18.3. klo 11 lounaalla ja päättyy sunnuntaina klo 15 mennessä.

Voit hakea mukaan alla olevasta linkistä. Hakuaika päättyy 6.2.2017. Lisätietoja: Mirja Heikkilä, 044 7650 410, mirja.t.heikkila@invalidiliitto.fi

Linkki hakulomakkeeseen

Nail-Patella -oireyhtymää sairastavien tapaaminen

31.3.-2.4.2017 Validia Kuntoutus Lahden tiloissa

Nail-patella-oireyhtymää (NPS) sairastaville ja heidän läheisilleen suunnattu tapaaminen tarjoaa mahdollisuuden tiedon saamiseen, vertaistukeen ja kokemusten vaihtoon ohjatuissa keskusteluryhmissä. Asiantuntijana tapaamisessa on fysiatri Kristiina Kokkonen. Tarjolla on lisäksi saunomista, uimista ja rentoutumista mukavassa seurassa. Mikäli saamme mukaan myös lapsiperheitä, lastenohjaajat huolehtivat lapsista ja järjestävät heille toimintaa aikuisten ohjelman aikana.
Voit ilmoittautua tapaamiseen yksin tai perheesi kanssa. Majoitus on pääasiassa 2 hh huoneissa tai perhehuoneissa. Jos haluat 1 hh majoituksen, erotus 2hh majoitukseen pitää maksaa itse. Tapaamisen omavastuu on 100€/perhe (2 hlöä tai enemmän) tai 75€/hlö. Hintaan sisältyy täysihoito, ohjattu ohjelma sekä lastenhoito aikuisten oman ohjelman ajalle. Omavastuusta tulee kotiin erillinen lasku ennen tapaamista. Matkakustannuksista vastaa osallistuja itse.

Tapaaminen alkaa perjantaina 31.3. klo 17 päivällisellä  ja päättyy sunnuntaina 2.4. klo 15 mennessä. Voit hakea mukaan alla olevasta linkistä. Hakuaika päättyy 20.2.2017.

Linkki hakulomakkeeseen

Lisätietoja: Mirja Heikkilä, 044 7650 410, mirja.t.heikkila@invalidiliitto.fi

Harvinaiset-yksikön uutiskirje
Harvinaiset-yksikön uutiskirje tammikuu 2017