Ajankohtaista Harvinaiset-yksikössä

Ajankohtaisia uutisia ja tapahtumia Harvinaiset-yksikön toimintaan liittyen.

Oulu-Kainuun seudun harvinaisten aluetapaaminen Rokualla

4. - 5.11.2017

Tule Rokualle perheen kanssa tai yksin. Tapahtumaan voivat osallistua kaiken ikäiset
harvinaista sairautta sairastavat läheisineen. Lähde mukaan vertaisten seuraan vaihtamaan kokemuksia, kuulumisia ja keräämään voimavaroja talveen. Hakuaika päättyy 11.10.2017.

Lisätietoa tapaamisesta

Hakulinkki tapaamiseen

Kirjoita myönteisistä kokemuksistasi
Erityislapsiperhe

Jotain myönteistä ja ennakkoluulotonta?
Kirjoita kokemuksistasi!

Maailma ei ole vielä suvaitsevainen, ja monet ovat ennakkoluuloisia sekä ajoittain kohtaamisissa tahdittomia. Onneksi on myös toisin, ja siihen voi tarttua!

Olet erityislapsesi kanssa liikkunut monenlaisissa ympäristöissä, ja ohimenevissä arjen tilanteissa. Milloin lapsenne erityisyyteen on suhtauduttu siten, että Sinulle ja lapsellesi on jäänyt myönteinen kokemus kohtaamisesta – jalkapallomatsin lippuluukulla, kesäreissulla eläintarhassa, kirjastoon kirjoja palauttaessa, yleisessä laskiaisriehatapahtumassa – tai missä tahansa, missä olette kohdanneet toisia aikuisia ja lapsia. Mitä silloin tapahtui? (kehon eleet, ilmeet, sanotut sanat, tehdyt teot yms. asiat.)

Kirjoita Heidlle näistä myönteisistä kokemuksistasi! Kuka voisi olla parempi kertomaan kokemuksistaan, kuin erityislapsen vanhempi!

Heidi opiskelee Turun yliopistossa tehden kasvatustieteen gradua. Itsekin erityislapsen vanhempana hän haluaa tuoda esiin myönteisten kokemusten voimaannuttavia vaikutuksia.
Liittestä löydät Heidi Pakkasen kirjeen vanhemmille ja hänen yhteystietonsa.

Kirje erityislasten vanhemmille

Harvinaiset-yksikön uutiskirje

- syyskuu 2017

-elokuu 2017

Harvinaisten nuorten #munkaa2017

- Harvinaisten 10-15 -vuotiaiden nuorten leiri. Yhdessä kaverin kanssa leirille!

Harvinaisten nuorten leiri #munkaa2017

Tulossa huikea ja kovasti toivottu toivottu 10 -15 vuotiaiden leiri. Kaksiosainen kaverileiri on tarkoitettu 10-15 -vuotiaille nuorille, joilla on harvinainen vamma tai sairaus. Leirille voi ottaa mukaan esimerkiksi parhaan kaverinsa, sisaruksensa tai serkkunsa. Ohjelma tulee olemaan täynnä toimintaa, ja myös ylläriohjelmaa.  Kurssipaikka on Validia Kuntoutus Lahti, josta käsin tehdään myös esimerkiksi retkiä.
Ajankohdat 13.-15.10 (pe-su) ja 8.-10.12. (pe-su)

Lisätietoa leiristä

Rapadilino-oireyhtymää sairastavien tapaaminen

Aika: 10.-12.11.2017
Paikka: Validia Kuntoutus Lahti, Launeenkatu 10, 15100 Lahti

Tapaaminen Rapadilino-oireyhtymää sairastaville ja heidän läheisilleen tarjoaa mahdollisuuden tiedon saamiseen, vertaistukeen ja kokemusten vaihtoon ohjatuissa keskusteluryhmissä. Asiantuntijana tapaamisessa on tutkimusprofessori Helena Kääriäinen.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen tästä linkistä

Harvinaiset haasteet IV -seminaari

4.10.2017 klo 11-16
Turun Yliopistollinen keskussairaala, Johan Haartman -sali
Harvinaiset haasteet -seminaari on tarkoitettu VSSHP:n alueella työskenteleville sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattihenkilöille, jotka kohtaavat työssään harvinaista sairautta sairastavia henkilöitä ja heidän läheisiään. Seminaari järjestetään neljättä kertaa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin, Turun ammattikorkeakoulun terveysalan ja Invalidiliiton yhteistyönä.

Katso seminaarin esite:

Harvinaiset Haasteet IV -seminaari 04.10.2017, Tyks

Harava -lehti

Harava-lehti

Tutustu viimeiseen Harava -lehden numeroon. Toimitus kiittää kaikkia lukijoita, lehteen kirjoittaneita ja lehdessä tarinansa toisille kertonoita hyvistä lukuhetkistä-  ja vuosista.

Jatkossa julkaisemme artikkeleita ja tarinoita osoitteessa invalidiliittonyt.fi

Voit lukea Haravan e -lehtenä tästä linkistä

Harava 1/2017