Vertaistukea ja tapahtumia

Rajaton -tapahtumapäivä Helsingissä

Amputoitujen ja dysmeliaperheiden Rajaton- tapahtumapäivässä 21.4.2018 klo 9-17 Metropolia-ammattikorkeakoulun tiloissa Helsingissä

Tapahtuma järjestetään osoitteessa Vanha viertotie 23, 00350 Helsinki. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä proteesialan yritykset Respecta ja Ottobock, Metropolia-ammattikorkeakoulu ja soveltavan liikunnan apuvälinetoiminta Solia. Myös Vertainen vierellä -hanke on mukana järjestämässä vertaistukeen liittyvää osiota tapahtumasta.

Tapahtumassa on… runsaasti tietoa vertaistukitoiminnasta, apuvälineistä ja niiden luovutusperusteista, sekä proteesien uusista mahdollisuuksista. Voit tuoda apuvälineisiin liittyviä kysymyksiä Metropolian apuvälinepajaan apuvälineteknikko-opiskelijoiden ratkottavaksi, hyödyntää jalkaterapeutti-, osteopaatti- ja fysioterapiaopiskelijoiden maksuttomat arvioinnit sekä kokeilla uusia liikuntalajeja ja harrastusvälineitä. Myös perheen pienimmille on järjestettyä ohjelmaa luentojen ja keskustelutilaisuuksien ajaksi.

Tapahtumassa vertaistuki on esillä osana amputoitujen kuntoutumista. Voit mm. osallistua vertaistukiryhmien keskusteluihin. Vertaistukitoimintaa ovat esittelemässä Vertainen vierellä -hankkeen koordinaattorit. Heiltä saa tietoa vertaistuen lisäksi myös koulutusmahdollisuuksista liittyen vertaistukijana toimimiseen.

Tapahtuma on maksuton ja sisältää lounaan, mutta mukaan mahtuu vain rajallinen määrä osallistujia. Mukaan voi ilmoittautua 14.4. mennessä.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset osoitteessa http://www.lyyti.fi/p/Rajaton2018 tai www.respecta.fi/tapahtumat

Vertaistoimintaa jäsenyhdistyksissä

Invalidiliiton jäsenyhdistykset järjestävät monipuolista toimintaa jäsenilleen.  Vertaisryhmät sisältävät esimerkiksi luentoja, yhdessäoloa, keskusteluryhmiä ja harrastustoimintaa. Toimintaa on eri-ikäisille.
Yhdistyksiin kannattaa olla suoraan yhteydessä, jolloin saa ajantasaista tietoa toiminnasta.

Yhdistysten yhteystiedot löytyvät tästä linkistä