Vertaistukea ja tapahtumia

Voimavaroja vertaistukijoille

3.-5.11. 2017
Scandic Vierumäki

Kiitos Sinulle, että olet Invalidiliiton vertaistukija!
Toteutamme vertaistukijoillemme vertaistukijoiden voimavaraviikonlopun. Se on tarkoitettu vertaistukihenkilöille ja vertaistukiperheiden vanhemmille, joiden vertaistukisopimus on voimassa.

Viikonlopun ohjelman tavoitteena on vertaistukijan oman jaksaminen tukeminen vertaisena ja tukijana. Ohjelma sisältää ammattilaisen vetämää ryhmätoimintaa ja keskusteluja, luentoja, rentoutusta, rentoa yhdessäoloa sekä vertaistukijoiden keskinäiseen verkottumiseen liittyvää toimintaa.

>> Tarkemmat lisätiedot viikonlopusta esitteestä

Tule rentoutumaan, löytämään itsestäsi voimavaroja, elinvoimaa, elämäniloa ja saamaan vinkkejä vertaistukijana toimimiseen.

Ilmoittaudu vertaistukijoiden viikonloppuun 6.10.2017 mennessä koulutuskalenterin ilmoittautumislinkin kautta.

Lisätietoja: merja.monto(at)invalidiliitto.fi / 040 728 1737

Vertaistukitoiminnan kehittämispäivät harvinaisille

Järjestämme Allergia-, Iho- ja Astmaliiton, Hengitysliiton, Invalidiliiton ja Reumaliiton yhteistyönä vertaistukitoiminnan kehittämispäivän harvinaisryhmien vertaistukijoille ja vertaisperheille. Tapaaminen järjestetään 11.11. 2017 Helsingissä.

Tapaaminen on osallistujille maksuton. Matkakorvaukset maksetaan halvinta mahdollista kulkuneuvoa käyttäen. Osallistujien on mahdollista yöpyä edellisenä yönä (2 hh.), jos matkustaminen saman päivän aikana ei ole mahdollista.

Ota osaa ennakkokyselyyn ja ilmoittaudu tapaamisen.   Tapaamisen ohjelma rakennetaan kehittämiskyselyn pohjalta. Voit vastata siihen täällä: https://my.surveypal.com/HVKEHKYS Jos sähköiseen kyselyyn vastaaminen on hankalaa, voimme lähettää kyselyn sinulle paperisina. Vastaa kyselyyn, vaikka et osallistuisikaan tapaamiseen, jotta saamme kokonaiskuvan vertaistoimijoiden ajatuksista. Vastausaikaa on 15.8. asti, mutta voit tehdä sen vaikka heti.

Tapaamiseen voit ilmoittautua tämän linkin kautta: https://my.surveypal.com/ILMO111117syyskuun loppuun mennessä. Lähetämme vahvistuskirjeen ja tarkemman ohjelman osallistujille noin kolme viikkoa ennen tapaamista. Huomaathan, että ilmoittautuminen on sitova.

Vertaisryhmät toimimaan!

01.12.2017 - 03.12.2017
Paikka  Validia kuntoutus lahti, Launeenkatu 10, 15100 Lahti

Koulutus on tarkoitettu Invalidiliiton jäsenyhdistysten vertaisryhmien vetäjille tai vetäjiksi aikoville.
Kurssin tarkoitus on saada perusvalmiuksia vertaisryhmän perustamiseen ja ohjaamiseen.
Viimeinen ilmoittautumispäivä 10.11.2017. Kurssi on maksuton.

Koulutukseen ilmoittaudutaan Invalidiliiton koulutuskalenterin kautta.
Koulutuskalenterin löydät tästä linkistä

Lisätietoja edellä mainituista koulutuksista: merja.monto(at)invalidiliitto.fi

Vertaistoimintaa jäsenyhdistyksissä

Invalidiliiton jäsenyhdistykset järjestävät monipuolista toimintaa jäsenilleen.  Vertaisryhmät sisältävät esimerkiksi luentoja, yhdessäoloa, keskusteluryhmiä ja harrastustoimintaa. Toimintaa on eri-ikäisille.
Yhdistyksiin kannattaa olla suoraan yhteydessä, jolloin saa ajantasaista tietoa toiminnasta.

Yhdistysten yhteystiedot löytyvät tästä linkistä