Vertaistukea ja tapahtumia

Tältä sivulta löydät tietoa vertaistuen tapahtumista.

Tulevia tapahtumia

Vertaistukiperhekoulutus 22.-24.3.2019

Teksti Haluaisiko teidän perhe kouluttautua vertaistukiperheeksi? Vertaistukiperhekoulutus perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus tai vamma 22.-24.3.2019 (pe-su) Sokos Hotel Edenissä Oulussa. Ylhäällä kuvassa hymyilevä perhe piirrettynä.

Invalidiliitto järjestää vertaistukiperhekoulutuksen 22.-24.3.2019 (pe-su) perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus tai vamma. Koulutuksen tavoitteena on tarjota osallistujille valmiudet toimia Invalidiliiton kouluttamana vertaistukiperheenä. Koulutus järjestetään Sokos Hotel Edenissä (os. Holstinsalmentie 29) Oulussa. Koulutus on osallistujille maksuton sisältäen täysihoidon eli majoituksen pe-su, ruokailut ja koulutuksen ohjelman. Lapsille on järjestetty lastenhoito ennakkoon ilmoitetun tarpeen mukaan. Koulutukseen osallistuville korvataan matkakuluja Invalidiliiton järjestökoulutuksen periaatteiden mukaisesti.

Koulutuksen mainos (pdf)

Hae mukaan koulutukseen sähköisellä lomakkeella täältä. Hakuaika koulutukseen päättyy 26.2.2019. Koulutukseen valituille perheille ilmoitetaan valinnasta viikkojen 9 ja 10 aikana.

Lisätietoja koulutuksesta saat suunnittelija Jenni Kuuselalta, puh. 044 765 0410 tai jenni.kuusela@invalidiliitto.fi

Rajaton - tapahtuma 2019

Invalidiliitto on mukana toisen kerran järjestettävässä Rajaton-tapahtumassa, joka on tarkoitettu amputoiduille ja dysmeliahenkilöille sekä heidän läheisille. Tapahtumasta tulee lisätietoja lähempänä ajankohtaa, mutta varaa jo nyt kalenteriisi lauantai 6.4.2019. Tapahtumaa järjestävät Respecta, Ottobock, Metropolia AMK ja Vertainen vierellä.

Lisätietoja ennakkomainoksesta >>

Vertaistoimintaa jäsenyhdistyksissä

Invalidiliiton jäsenyhdistykset järjestävät monipuolista toimintaa jäsenilleen.  Vertaisryhmät sisältävät esimerkiksi luentoja, yhdessäoloa, keskusteluryhmiä ja harrastustoimintaa. Toimintaa on eri-ikäisille.
Yhdistyksiin kannattaa olla suoraan yhteydessä, jolloin saa ajantasaista tietoa toiminnasta.

Yhdistysten yhteystiedot löytyvät tästä linkistä