teräsverkkotaustalla sanat ihan sama

Invalidiliiton Ihan sama? -podcast

Invalidiliiton Ihan sama? -podcastissa nuoret aikuiset keskustelevat elämän kutkuttavista aiheista. Pysy kuulolla. Podcast löytyy myös Suplasta, Spotifystä ja Apple podcasteista.

Ihan sama? -podcast jakso 9: Vammaisena parisuhteessa (8.10.)

Vammaisuus ja rakkaus- ja parisuhde? Mitä se tarkoittaa? Millaisia ilmiöitä siihen liittyy? Miten esimerkiksi avustajan läsnäolo vaikuttaa rakkaussuhteeseen? Pinja Eskola ja Jaana Tiiri keskustelevat vammaisuudesta ja parisuhteesta. Parikymppiset Pinja ja Jaana ovat löytäneet toisensa Invalidiliiton kautta. Pinja on töissä Invalidiliitossa, kokemustoimija ja bloggaaja. Jaana työskentelee Aspa-säätiön Voimaa seksuaalisuudesta -hankkeessa ja on aktiivinen toimija Invalidiliitossa.

Ihan sama? -podcast jakso 8: Identiteetin elämänkaari (24.9.)

Miten vammaisen nuoren identiteetti kehittyy? Miten oman identiteetin voi ottaa haltuun? Entä mikä on vertaistuen merkitys? Pinja Eskola ja Jaana Tiiri keskustelevat identiteetin elämänkaaresta. Parikymppiset Pinja ja Jaana ovat löytäneet toisensa Invalidiliiton kautta. Pinja on töissä Invalidiliitossa, kokemustoimija ja bloggaaja. Jaana työskentelee Aspa-säätiön Voimaa seksuaalisuudesta -hankkeessa ja on aktiivinen toimija Invalidiliitossa.

Ihan sama? -podcast jakso 7: Media ja vammaiset ihmiset (10.9.)

Invalidiliiton Ihan sama? -podcastin 2. kauden 1. jaksossa Pinja Eskola ja Jaana Tiiri keskustelevat mediasta ja vammaisista ihmisistä. Miten vammaiset ihmiset näkyvät ja miten heidät esitetään esimerkiksi tv-sarjoissa tai elokuvissa?  Parikymppiset Pinja ja Jaana ovat löytäneet toisensa Invalidiliiton kautta. Pinja on töissä Invalidiliitossa, kokemustoimija ja bloggaaja. Jaana työskentelee Aspa-säätiön Voimaa seksuaalisuudesta -hankkeessa ja on aktiivinen toimija Invalidiliitossa.

Ihan sama? -podcast jakso 6: Koulukokemuksia (13.8.)

Milla Ilonen ja Osku Timonen keskustelevat omista koulukokemuksistaan ja miettivät, miten tärkeä rooli opettajille, koulukavereilla ja myös kannustavilla vanhemmilla on? Entä miten yhdenvertaisuus toteutuu koulussa? Kolmekymppiset Milla ja Osku ovat yhdenvertaisuusvaikuttajia ja he ovat muun muassa olleet mukana Invalidiliiton nuorisotoiminnassa.

Ihan sama? -podcast jakso 5: Matkailu (4.6.)

Milla Ilonen ja Osku Timonen keskustelevat matkailusta. Voiko matkustaminen olla spontaania vai vaatiiko se aina paljon etukäteissuunnittelua? Entä onko matkailu yhdenvertaista? Sekä Milla että Osku ovat kokeneita matkustajia ja he rohkaisevat ihmisiä matkustamaan lähelle tai kauemmas! Kolmekymppiset Milla ja Osku ovat yhdenvertaisuusvaikuttajia ja he ovat muun muassa olleet mukana Invalidiliiton nuorisotoiminnassa.

Ihan sama? -podcast jakso 4: Elämänvoima (21.5.)

Milla Ilonen ja Osku Timonen keskustelevat elämänvoimasta eli siitä, mikä antaa arkeen virtaa ja jaksamista. Kolmekymppiset Milla ja Osku ovat yhdenvertaisuusvaikuttajia ja he ovat muun muassa olleet mukana Invalidiliiton nuorisotoiminnassa.

Ihan sama? -podcast jakso 3:  Deittailu (7.5.)

Milla Ilonen ja Osku Timonen keskustelevat deittailusta. Kolmekymppiset Milla ja Osku ovat yhdenvertaisuusvaikuttajia ja he ovat muun muassa olleet mukana Invalidiliiton nuorisotoiminnassa.

Ihan sama? -podcast jakso 2:  Seksuaalisuus (23.4.)

Milla Ilonen ja Osku Timonen keskustelevat seksuaalisuudesta. Kolmekymppiset Milla ja Osku ovat yhdenvertaisuusvaikuttajia ja he ovat muun muassa olleet mukana Invalidiliiton nuorisotoiminnassa.

Ihan sama? -podcast jakso 1:  Ennakkoluulot (9.4.)

Milla Ilonen ja Osku Timonen juttelevat ennakkoluuloista. Kolmekymppiset Milla ja Osku ovat yhdenvertaisuusvaikuttajia ja he ovat muun muassa olleet mukana Invalidiliiton nuorisotoiminnassa.

Seuraavalla kerralla aiheena on deittailu.

kuva Milla Ilosesta ja Osku Timosesta studiossa