Länsi-Suomen alue

Länsi-Suomen alueella toimii 20 yhdistystä. Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakunnissa.

Lähde mukaan Länsi-Suomen alueen ja verkostojen toimintaan!

• Haluatko olla mukana vaikuttamassa vammaisten ihmisten yhdenvertaisen ja esteettömän elämän puolesta paikallisesti tai maakunnallisesti?

• Kiinnostaako vaikka sote-uudistus ja siihen vaikuttaminen vammaisten ihmisten näkökulmasta?

• Haluaisitko neuvoa jäsenyhdistyksesi jäseniä heitä askarruttavissa kysymyksissä?
  • Onko sinulla kiinnostusta osallistua alueen invalidiyhdistysten yhteisiin tapahtumiin ja alueellisten verkostojen toimintaan?

Jos vastasit kyllä johonkin edellisistä kysymyksistä, olet lämpimästi tervetullut mukaan alueen toimintaan! Länsi-Suomen yhdistykset löydät täältä.

Alueella toimivat seuraavat verkostot:

Ajankohtainen koronavirustilanne on vaikuttanut vuoden 2020 alueen yhdistysten yhteistoimintaan sekä verkostojen tapaamisiin. Olemme kokoontuneet kasvokkaisten tapaamisten sijaan ensisijaisesti alueen toimijoiden verkkotapaamisissa.

Seuraava alueen toimijoiden verkkotapaaminen on pe 4.9.2020 klo 15-16.30. Etäyhteyden testaus klo 14.30 alkaen. Teemana kevään 2021 kuntavaalit. Ideoidaan yhdessä Invalidiliiton kuntavaaliteemoja sekä vaalivaikuttamisen keinoja. Lisätiedot Länsi-Suomen järjestöasiantuntijalta.

Länsi-Suomen alueen etäsuunnittelupäivä ti 22.9.2020 klo 16-18. Etäyhteyden testaus klo 15.30 alkaen. Verkkotapaamisessa suunnitellaan yhdessä alueen yhdistysten yhteistoimintaa vuodelle 2021. Huom! Yksilöllistä digitukea tarjolla ennakolta ma 21.9. klo 13-18 heille, jotka kaipaavat apua verkkotapaamiseen osallistumiseksi. Lisätiedot Länsi-Suomen järjestöasiantuntijalta.

Kutsu Länsi-Suomen etäsuunnittelupäivään 22.9.2020

• Vaikuttajaverkosto: Seuraava tapaaminen syksyn 2020 aikana. Ajankohta ja teema varmistuvat myöhemmin.
  • Naisverkosto: Seuraava tapaaminen varmistuu alkusyksystä 2020. Elokuulle aiemmin suunniteltu tapaaminen Kauhavalla Rusetti ry:n vierailuineen on valitettavasti jouduttu siirtämään mahdollisesti ensi vuoteen koronaepidemian vuoksi.

Lue lisää alueen tapahtumista Invalidiliiton sähköisestä toimintakalenterista ja IT-lehdestä.