Värikkään mainoskuvan keskellä ympyrä, jossa lukee parasta nuori.

Parasta nuori

Jokaiselle nuorelle kuuluu mielekäs ja omaehtoinen tekeminen, fyysisestä vammasta tai toimintaesteestä huolimatta.

Parasta nuori -toiminnassa nuoret saavat itse päättää, mitä haluavat tehdä. Pohjois-Savon alueella toimivassa hankkeessa etsitään fyysisesti vammaisia tai toimintaesteisiä nuoria omannäköisen toiminnan pariin. Toimintaa ei ole etukäteen suunniteltu, vaan se mietitään ja kehitetään yhdessä nuorten kanssa.

Parasta nuori -toiminnassa tavoitteena on vahvistaa nuorten osallisuutta ja vähentää syrjäytymisriskiä. Invalidiliiton ja OLVI-säätiön tuella toteuttama valtakunnallinen selvitys (v. 2018 - 2019) osoitti, että liikkumisrajoitteisilla nuorilla on muita ikäisiään suurempi riski syrjäytyä, ja he olivat tyytymättömämpiä elämäänsä.

Parasta nuori -toiminnassa etsitään uudenlaisia tapoja löytää nuoria toiminnan pariin mm. digitaalisten kanavien kautta. Hankkeen toiminta-aika on 24.2.2020 - 28.2.2021, ja sen rahoittajana toimii OLVI-säätiö. Suunnittelijana toimii Emma Lappi ja toimipaikkana on Kuopio, mutta toimintaa on koko Pohjois-Savon alueella.

Tapaamisia on viikottain etänä Teamsin välityksellä, ja noin kolmen viikon välein nähdään livenä erilaisen tekemisen ja yhdessäolon merkeissä. Tule mukaan!

Meidät löydät myös Instagramista: @parasta_nuori_toiminta