Harvinaisen hyvät kesäpäivät nuorille kuvassa sydän ja kyniä
Järjestämme Harvinaiset-yksikössä vertaistapaamisia, diagnoosi- ja teematapaamisia sekä mm. koulutuksia ja seminaareja. Katso uusimmat tapahtumamme alta.

Toimintamme on suunnattu harvinaissairaille ja heidän läheisilleen sekä ammattilaisille, jotka työssään kohtaavat harvinaissairaita. Tarjontaamme sisältyy niin parin tunnin mittaisia tietoiskuja kuin viikonloppujen perhetapaamisia, eri puolilla Suomea. Järjestämme toimintaa myös verkossa. Osaan tapahtumista sisältyy omavastuuosuus, joka on mainittu tapaamisen lisätiedoissa.

Tapahtumat:

Harvinaisperheiden syystapaaminen

Vertaistapaaminen perheille järjestetään 24.-26.9. (pe-su) Espossa Hotelli Nuuksiossa. Tapaaminen on suunnattu perheille, joiden kouluikäinen lapsi sairastaa harvinaista sairautta, johon ei liity kehitysvammaa.

Lue lisää harvinaisperheiden syystapaamisesta ja hae mukaan 9.9. mennessä.

Turner-tapaaminen

Viikonlopputapaaminen noin 11-18 -vuotiaille Turner-nuorille ja heidän vanhemmille Tampereella Scandic Station -hotellissa 8.-10.10. (pe-su). Ohjelmassa on vertaisuutta, kokemusten vaihtoa ja asiantuntijoiden luentoja.

Lue lisää Turner tapaamisesta.

Webinaari: Miten sopeutua erilaisuuteen

Webinaari on tarkoitettu Neurofibromatoosia sairastaville ja heidän läheisilleen. Tule mukaan pohtimaan ja jakamaan ajatuksia vertaisten kesken webinaariin keskiviikkona 20.10. klo 17.30-19.00.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan.

Webinaari: Mistä taloudellista tukea harvinaisen nuoren opintoihin?

Tule kuulemaan erilaisista opintojen aikana haettavista taloudellisista tukimuodoista Invalidiliiton asiantuntija Ylva Krokforsilta. Webinaari tiistaina 9.11. klo 17.30-18.30.

Webinaari: Harvinaislapsen itsetunnon tukeminen

Webinaarissa saat vinkkejä, miten vanhempana voit tukea ja vahvistaa harvinaislapsen itsetunnon kehittymistä. Verkkoluennolla pääset myös jakamaan kokemuksia ja ajatuksia muiden harvinaislasten vanhempien kanssa. Webinaari tiistaina 2.11. klo 17.30-19.00.