kuva selda demirtaksesta
Diagnoosi: CP-vamma

Olen vuonna 1993 syntynyt amk-opiskelija. Suuria rakkauksiani elämässä ovat oikeudenmukaisuuden ja yhdenvertaisuuden parantaminen sekä järjestö – ja nuorisotyö, joita opiskelen ja toivottavasti saan tulevaisuudessa tehdä myös työkseni.

Aloittaessani aktiivitoiminnan Invalidiliitossa olin vain 15-vuotias. Pitkän aikaa kuvittelin itseni oudoksi, en pelkästään vammaisuuteni vaan myös kiinnostusten kohteideni vuoksi. Toki Invalidiliitossa tapasi muitakin aktiivisia, vaikutushaluisia nuoria, mutta ammattikorkeakouluopinnot aloittaessani, tapasin myös muita vammattomia nuoria ja vanhempiakin ihmisiä, joiden kaikkien haave on enemmän tai vähemmän muuttaa maailmaa parempaan suuntaan järjestö – ja nuorisotyön keinoin. Yhtäkkiä elämä ei ollutkaan niin vammakeskeistä, enkä ollutkaan outo lintu, cp-vammainen, hahmotushäiriöinen järjestöfriikki vaan minä, Selda.

Syy sille, että haluan toimia kokemuspuhujana, on juuri se, että haluan paitsi puhua vamman tuomista haasteista ja kokemuksestani vammaisena tässä maailmassa, myös osoittaa että oikeastaan elämäni on varsin tavallista. Läheiset ihmiset ovat minulle tärkeitä, nautin hyvistä kirjoista ja teatterista, harrastan musiikkia ja pidän lautapeleistä. Hyvät, päivän säätä syvemmät keskustelut, sytyttävät minut aina.