Opiskelu

Työelämässä tarvitaan osaamista ja tutkinto. Ensimmäisen koulutuspaikan valinta ei yleensä ole viimeinen eikä ratkaise työuraa loppuiäksi. Ammatillisella polulla tienhaaroineen kohtaa useimmiten valintatilanteita joskus omasta halusta, joskus pakon edessä. Aina voi valita uudestaan. Erilaisia ammatillisia ja korkeakoulututkintoja on noin viisisataa eri aloilla. Samanlaisiin työtehtäviin voi päästä monen eri väylän kautta ja hyödyntää myös harrastuksissa hankittuja tietoja ja taitoja.

Vammaiselle henkilölle, erityistä tukea tarvitsevalle tai osatyökykyiselle henkilölle opiskelu voi järjestyä ammatillisena kuntoutuksena, jolloin opiskelujen ajan maksetaan kuntoutusrahaa.

www.opintopolku.fi

www.tietyoelamaan.fi

www.kela.fi

www.tyoelake.fi

www.validia-ammattiopisto.fi

Share in social media

Validia Ammattiopisto

Validia Ammattiopisto eli Mahdollisuuksien talo on ammatillinen erityisoppilaitos, joka tarjoaa ammatillista erityisopetusta perustutkintoihin ja valmentavaa koulutusta yli 600 opiskelijalle. Oppilaitos tuottaa myös ammatilliseen erityisopetukseen liittyviä kehittämis-, ohjaus- ja tukipalveluita.