Invalidiliiton Maailma kylässä -osasto vuonna 2023
25.4.2024
Maailma kylässä -festivaalit järjestetään taas toukokuussa Helsingin Suvilahdessa. Festareiden teemana on tänä vuonna ”Rohkeus muuttaa maailmaa!”

Maailma kylässä -festarit ovat syrjinnästä vapaat ja esteettömät ja niille on vapaa pääsy! Tarjolla on puheohjelmaa, musiikkia, taidetta, ruokaa sekä toimintaa lapsille ja perheille. Festareilla yli 200 kehitysjärjestöä ja muuta tahoa esittelee omaa toimintaansa. Festarit ovat auki lauantaina 25.5. klo 11–21 ja sunnuntaina 26.5. klo 11–19.

Invalidiliitto osallistuu festareille perinteiseen tapaan. Esittelemme omalla osastollamme kehitysyhteistyötämme ja -hankkeitamme Sambiassa ja Etiopiassa. Ne ovat osa ulkoasiainministeriön pääosin rahoittamaa Vammaiskumppanuusohjelmaa. Osastomme sijaitsee Suvilahden Kattilahallissa Mahdollisuuksien torilla paikassa M510 Vammaiskumppanuus ry:n osaston vieressä.

Osastollamme on mahdollisuus tutustua Etiopian hankkeemme tuotoksena syntyneeseen esteettömyyskäsikirjaan eli Accessibility Handbookiin. Sitä tulee osastollemme esittelemään toinen kirjan tekijöistä, arkkitehti Luiza Sevele. Englanninkielinen käsikirja on opas kaikille niille, jotka haluavat edistää rakennetun ympäristön esteettömyyttä kehittyvissä maissa.

Osastollamme järjestetään myös Invalidiliiton kehitysyhteistyöhön liittyvä kilpailu, jonka voittajalle on tiedossa mukava palkinto.

Lisää tietoa löydät Maailma kylässä -festareiden sivuilta: https://maailmakylassa.fi/