Invalidiliitto on tehnyt työtä vammaisten ihmisten hyväksi jo vuodesta 1938. Vaikka moni asia on vuosikymmenten varrella muuttunut, työmme ei ole valmis. Vammaisten ihmisten elämää leimaa muuta väestöä  heikompi elintaso ja rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa oman elämän suuntaan.

Toisaalta oikealla hetkellä saatu tuki voi katkaista syrjäytymisen kierteen.

Tuli äkillinen keinonivelleikkaus, ja tajusin etten enää pärjää. Siihen hetkeen Invalidiliiton jouluavustus tuli sydämellisenä viestinä: Et ole yksin, sinusta välitetään.”

Näin kertoi hämeenlinnalainen Helena, joka on laittanut hyvän kiertämään tekemällä esimerkiksi vapaaehtoistyötä vertaistukihenkilönä.

Köyhyys

Köyhyys vaarantaa noin joka kolmannen vammaisen ihmisen terveydenhuollon, välttämättömät lääkkeet ja terveellisen ruuan.

Tilanne on äärimmäisen vakava. Tiukentuvat resurssit merkitsevät monelle vammaiselle ihmiselle elintärkeän henkilökohtaisen avun vähenemistä, avun tarpeen kyseenalaistamista, kuljetuspalveluista tinkimistä ja jatkuvaa taistelua hyvinvoinnin edellytyksistä.

Invalidiliiton joulukeräyksellä on pitkät perinteet. Joulukeräystemme kohde on tänäkin vuonna 60 euron arvoinen ruokalahjakortti vähävaraisille vammaisille. Kortti ilahduttaa satoja vamman kanssa eläviä perheitä ympäri Suomen. Ruoka-apu menee näin perille juuri sille taholle, missä sitä eniten tarvitaan. Pienikin lahjoitus on tärkeä apu tässä asiassa.

Apuasi tarvitaan juuri nyt

Lahjoittajana autat edistämään fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten henkilöiden mahdollisuuksia osallistua, liikkua ja elää täysipainoista elämää.

Invalidiliitto osallistuu aktiivisesti yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja auttaa vamman kanssa eläviä ihmisiä saamaan heille lakisääteisesti kuuluvan tuen ja avun, esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluiden sekä erilaisten vertaisryhmien kautta.

Invalidiliiton tukijana toimit myös yhteisen tulevaisuuden puolesta. Väestön ikääntyessä esteettömyys ja saavutettavuus ovat tärkeitä arvoja meille kaikille.

Liftup paragraph
Liftup image
pyörätuolissa olevien miesten vertaistukiryhmä.
Liftup secondary title
Tuellasi on iso merkitys
Liftup title
Näin pidämme jäsenistämme huolta
Liftup text
Invalidiliitto on olemassa vammaisia ihmisiä varten. Tarjoamme tietoa omista oikeuksista, vertaistukea ja yhteisiä kokemuksia.
Liftup image
Joukko erilaisia ihmisiä.
Liftup secondary title
Invalidiliiton lahjoittajana varmistat vertaistuen jatkumisen
Liftup title
Näin vertaistuki auttaa
Liftup text
Invalidiliiton lahjoittajana tuet mm. vertaistukihenkilöiden koulutusta. Vertaistuki on monelle vammaiselle ihmiselle hyvinvoinnin edellytys.
Donation videos
Title
Invalidiliiton jäsenet kertovat
Video name
Sanna-Kaisan tarina
Video name 2
Tuonosten tarina
Video name 3
Jaanan tarina
Full width quote
Quote text
Kerrankin elämässä ei tarvitse ajatella olevansa vääränlainen tai hirveän paljon erilaisempi kuin muut. Voi kerrankin vaan hengähtää ja miettiä, että nyt mä oon kotona. Nyt mä oon omieni parissa.
- Jaana Tiiri, Invalidiliiton jäsen