Kuvituskuva.
19.1.2022
Invalidiliiton järjestöasiantuntijat nostavat esiin mielipidekirjoituksissaan aluevaalien tärkeyden. Tulevissa aluevaltuustoissa tullaan päättämään monista vammaisten ihmisten palveluihin liittyvistä asioista. Yhdenvertaiset ja esteettömät palvelut perustuvat YK:n vammaissopimukseen. Tärkeää on myös sosiaali- ja terveydenhuollon oikea-aikaisuus, saatavuus ja laatu.

Mielipidekirjoituksissaan liiton järjestöasiantuntijat kannustavat äänestäjiä selvittämään, miten ehdokkaat ja heidän puolueensa edistävät vammaisten ihmisten hyvinvointia. Samalla kannustetaan äänestämään aluevaaleissa sellaisia ehdokkaita, jotka nostavat valtuutettuina vammaisten ihmisten oikeudet uusissa aluevaltuustoissa vahvasti esille ja niin että vammaisten ihmisten palvelut toteutuvat asianmukaisesti.

Mielipidekirjoitus on julkaistu ainakin seuraavissa lehdissä: Koti-Lappi, Lapin Kansa, Lounais-Lappi, Luoteis-Lappi, Sompio-lehti, Suur-Keuruu ja Turun Sanomat.

Lisätietoa: Mirva Kiiveri, vastaava järjestöasiantuntija, Invalidiliitto, mirva.kiiveri@invalidiliitto.fi