kuvituskuva.
Asiointipalvelun käyttöönotto. Miten asetan asiointipalvelun salasanan ensimmäistä kirjautumista varten?

Invalidiliiton asiointipalveluun kirjaudutaan omalla jäsennumerolla ja salasanalla. Ennen ensimmäistä kirjautumiskertaa sinun täytyy tilata itsellesi linkki, josta pääset asettamaan palveluun oman salasanan.

Salasanan tilaaminen edellyttää, että sähköpostiosoitteesi löytyy Invalidiliiton jäsenrekisteristä. Jos et ole varma onko sähköpostiosoitteesi jäsenrekisterissä, kokeile ensin salasanan tilausta. Jos salasanan tilaus ei onnistu, ota yhteys yhdistykseen tai liittoon, ja pyydä sähköpostiosoitteesi lisäämistä jäsenrekisterin tietoihin. 

Kirjautuminen asiointipalveluun

Tästä linkistä pääset kirjautumaan asiointipalveluun alla olevien ohjeiden mukaisesti. Sininen "Jäsenille" kirjautumisnappi löytyy myös etusivun oikeasta ylälaidasta.
Kirjaudu tästä.

Ohje uuden salasanan asettamiseen:

  1. Siirry asiointipalvelun kirjautumissivulle 
  2. Paina kirjautumisikkunan alalaidassa linkkiä ”Tilaa uusi salasana tästä”:
     
kuvituskuva.


3. Kirjoita sähköpostiosoitteesi TILAA UUSI SALASANA -kenttään, ja paina painiketta ”Tilaa uusi salasana”. 

Jos salasanan tilaus ei onnistunut:
Saat ilmoituksen ”Käyttäjää ei löydy”. Ilmoitus tarkoittaa, että sähköpostiosoitettasi ei ole tallennettu Invalidiliiton jäsenrekisteriin.

kuvituskuva.

 

Tässä tapauksessa ota yhteyttä joko omaan yhdistykseesi tai liiton jäsenpalveluihin jasenasiat@invalidiliitto.fi. Pyydä sähköpostiosoitteesi lisäämistä tietoihisi jäsenrekisterissä. Kun sähköpostisi on lisätty, voit tehdä salasanan tilauksen uudestaan. 

Jos salasanan tilaus onnistuu:
Saat ilmoituksen: ”Ohjeet salasanan vaihtamiseksi on lähetetty antamaasi sähköpostiosoitteeseen.”

Tarkista sähköpostisi. 

  • Salasanan tilausviestin pitäisi saapua muutaman minuutin kuluessa. Jos viestiä ei näy:
  • Tarkista sähköpostin roskapostikansio.
  • Huomioi, että viesti voi saapua Saapuneet-laatikon sijaan toiseen laatikkoon (esim. ”Tarjoukset”).
  • Etsi saapunutta viestiä osoitteella noreply@invalidiliitto.fi.
  • Kokeile salasanan tilausta uudestaan.
  • Joidenkin sähköpostilaatikkojen oletussuodatukset voivat estää järjestelmästä lähtevän viestin saapumisen. Jos et vieläkään saa viestiä, ota yhteyttä Invalidiliiton jäsenpalveluun: jasenasiat@invalidiliitto.fi.

4. Klikkaa sähköpostiin saapunutta salasanan vaihtolinkkiä.

  • Ota ylös viestistä löytyvä jäsennumerosi. Klikkaa sitten viestissä olevaa linkkiä. Siirry ohjeen seuraavaan vaiheeseen.
  • Mikäli sähköpostissa oleva linkki ei ole klikattavissa:
  • Maalaa sähköpostista linkkiteksti hiiren osoittimella
  • Kun teksti on maalattuna, kopioi se painamalla näppäimistöllä näppäinyhdistelmää Ctrl+C.
  • Liitä teksti verkkoselaimen (esim. Chrome tai Edge) osoite-kenttään painamalla näppäimistöllä näppäinyhdistelmää Ctrl+V

Paina lopuksi Enter.

5. PALAUTA SALASANA -sivulla voit asettaa asiointipalveluun oman salasanan:

kuvituskuva.
  • Voit ruksittaa sivulla ”Näytä salasana” -kentän, niin näet kirjoittamasi salasanan.
  • Paina lopuksi Vaihda salasana -painiketta.

Saat vahvistuksen salasanan vaihtamisesta. Klikkaa linkistä kirjautuaksesi sisään asiointipalveluun.

 

Jaa sosiaalisessa mediassa