Kuvituskuva.
Invalidiliitto tekee kansainvälistä työtä Afrikassa, pohjoismaissa ja Euroopassa.

Tältä sivulta löydät tietoa Invalidiliiton toiminnasta Etiopiassa ja Sambiassa, pohjoismaissa sekä Euroopassa.

Kehitysyhteistyötä Etiopiassa ja Sambiassa

Invalidiliitto tekee kehitysyhteistyötä Etiopiassa ja Sambiassa. Tuemme paikallisia liikuntavammaisten ihmisten järjestöjä, jotta ne pystyvät paremmin edistämään vammaisten ihmisten ihmisoikeuksia omissa yhteiskunnissaan. Sambiassa keskiössä on vammaisten kansalaisaktiivien kouluttaminen ja Etiopiassa esteettömyyden edistäminen. Lue lisää Invalidiliiton kehitysyhteistyöstä.

Lisätietoa: Laura Poussa, kansainvälisten asioiden koordinaattori, Invalidiliitto laura.poussa@invalidiliitto.fi

Pohjoismaista yhteistyötä

Invalidiliitto on Pohjoismaisten liikuntavammajärjestöjen yhteisjärjestö Nordiska Handikappförbundet NHF:n jäsen. Järjestöön kuuluvat Dansk Handicap Forbund (Tanska), DHR (Ruotsi), Invalidiliitto ry (Suomi), Norges Handikapforbund (Norja) ja Sjálfsbjörg Landssamband Fatladra (Islanti). Lue lisää Invalidiliiton pohjoismaisesta yhteistyöstä.

Lisätietoa: Ylva Krokfors, sosiaali- ja terveyspoliittinen asiantuntija, Invalidiliitto, ylva.krokfors@invalidiliitto.fi

Toimintaa Euroopassa

Invalidiliitto kuuluu kansainväliseen harvinaisten allianssiin Eurordikseen ja on myös Assistance Dog Internationalin (ADI) jäsen. ADI on akkreditoinut liiton avustajakoiratoiminnan. Lue lisää Invalidiliiton toiminnasta Euroopassa.

Lisätietoa Invalidiliiton harvinaisten sairauksien kansainvälisestä toiminnasta: Jenni Kuusela, suunnittelija, Invalidiliitto, jenni.kuusela@invalidiliitto.fi

Lisätietoa Invalidiliiton avustajakoiratoiminnan kansainvälisestä toiminnasta: Hannu Kapanen, kuntoutusasiantuntija, Invalidiliitto, hannu.kapanen@invalidiliitto.fi