Kokouksessa, näkyvissä kädet ja näppäimistö. Kuvituskuva.
Liittoomme kuuluu paikallisia ja alueellisia invalidiyhdistyksiä eri puolilla Suomea sekä valtakunnallisia yhdistyksiä. Tule mukaan toimintaan liittymällä joko valtakunnallisen tai paikallisen yhdistyksen jäseneksi. Yhdistykset ovat Invalidiliiton jäseniä, joten olet Invalidiliiton jäsen jäsenyhdistyksen kautta.

Invalidiliiton yhdistys- ja aluetoiminnassa tuemme ja vahvistamme jäsenyhdistysten vetovoimaisuutta, vaikuttamistoimintaa ja yhdistysten antamaa neuvontaa jäsenilleen.

Onko jäsenyhdistyksenne jo tarpeeksi vetovoimainen vai kaipaako se lisää vireyttä? Invalidiliiton alue- ja yhdistystoiminnassa tuemme ja vahvistamme jäsenyhdistysten vetovoimaisuutta tarjoamalla yhdistyspalveluita. Neuvomme ja tuemme yhdistystoimintaa esimerkiksi järjestö- ja tilauskoulutuksilla, kehittämispäivillä, tarjoamalla auditointimahdollisuutta ja tiedottamalla ajankohtaisista asioista. Koulutuksiin voit tutustua tästä.

Vahvistamme myös alueellista ja paikallista vaikuttamistoimintaa ja -osaamista. Koordinoimme vaikuttajaverkostoja ja tuemme yhdistysten toimintaa erilaisilla koulutuksilla, tapaamisilla ja webinaareilla. Seuraamme vammaispalveluiden toteutumista hyvinvointialueilla ja vaikutamme vammaispalveluiden kehittämiseen hyvinvointialueilla verkostoitumalla, henkilökohtaisilla kontakteilla, osallistumalla työryhmiin ja infotilaisuuksiin. Kerromme myös mielipiteemme, kommentoimme ja teemme kannanottoja. Osallistumme myös alueellisiin järjestöverkostoihin, joiden kautta edistetään järjestöjen roolia ja kumppanuutta hyvinvointialueilla.

Edistämme yhdistysten yhteistoimintaa ja jäsenistön vertaistoimintaa erilaisissa verkostoissa kuten naisverkostossa. Verkostojen teemat vaihtelevat alueittain ja löydät ne kunkin alueen omilta sivuilta. Osallistumme myös alueen tapahtumiin sekä ajoittain myös tapahtumajärjestelyihin. Tapahtumiin voit tutustua tästä.