kuvituskuva.
Invalidiliitto haluaa käydä aktiivista vuoropuhelua jäsenistönsä ja sidosryhmiensä sekä viranomaisten ja päättäjien kanssa. Seuraamme ajankohtaisia keskusteluita, kuuntelemme palautetta ja vaikutamme koko maassa yhdenvertaisen ja esteettömän Suomen rakentamiseksi.

Invalidiliiton ja sen asiantuntijat tavoittaa monella eri tavalla. Alla olevista kanavista voi valita omaan asiaan sopivimman tavan ottaa yhteyttä.

Neuvonta

Neuvontapalvelumme on tarkoitettu fyysisesti vammaisille henkilöille, heidän läheisilleen sekä ammattihenkilöstölle. Neuvomme erityisesti vammaispalveluihin, esteettömyyteen, saavutettavuuteen sekä fyysisesti vammaisten henkilöiden oikeusturvaan ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen liittyvissä asioissa.

Neuvontapalveluun voi olla yhteydessä puhelimitse tiistaisin ja torstaisin klo 13-17 numerossa 0200 1234. Soittaminen maksaa paikallisverkkomaksun (lankaliittymät) tai matkapuhelinmaksun. Kysymyksen voi lähettää myös sähköpostitse osoitteeseen neuvot@invalidiliitto.fi

Kyselyt

Kuuntelemme tarkasti jäsenistöämme ja keräämme säännöllisesti tietoa ja jäsenistön näkemyksiä erilaisista aiheista. Avoimet kyselyt ja päättyneiden kyselyjen yhteenvedot löytyvät Mitä mieltä -sivulta.

Palaute

Palautelomakkeemme kautta voi antaa palautetta ja lähettää kehitysehdotuksia Invalidiliitolle esimerkiksi esteettömyydestä, jäsenasioista tai havaituista yhteiskunnallisista epäkohdista tai hyvistä käytännöistä.

Eettinen ilmoituskanava

Eettisen ilmoituskanavan kautta väärinkäytösepäilyjä tai muita rikkomuksia havaitsevat henkilöt voivat tehdä ilmoituksen havainnoistaan luottamuksellisesti.

Yhteystiedot

Invalidiliiton henkilöstön ja jäsenyhdistysten sekä tytäryhtiöiden yhteystiedot.