Apuväline 2017 logo
7.11.2017
Apuväline 2017 järjestetään 9.-11. marraskuuta Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Tapahtuman järjestävät Expomark Oy ja Invalidiliitto yhteistyössä Näkövammaisten liitto ry:n, Sailab ry:n jaSuomen Vammaisurheilu ja -liikunta ry:n kanssa.

Paikalle odotetaan 14 000 kävijää. Alan ajankohtaisimpien puheenvuorojen ja seminaarien lisäksi esillä on apuvälineitä ja ratkaisuja kotiin ja työhön yli 200 näytteilleasettajalta.

Invalidiliitto, Validia ja Ammattiopisto Spesia jakavat yhteisen osaston. Paikalla ovat myös avustajakoirat ja messuruuhkasta voi irrottautua pelaamalla vaikka erän bocciaa.

Torstaina 9. marraskuuta klo 11 julkistetaan Invalidiliiton jäsenhankintakilpailun voittaja.

Kohti yhdenvertaista ja esteetöntä Suomea -seminaari järjestetään torstaina klo 12:30–16.15. Seminaarin tavoitteena on herättää keskustelua esteettömästä ja yhdenvertaisesta Suomesta sekä saada ajankohtaista tietoa esteettömistä asumisen ratkaisuista

Puhallustikan MM-kisat järjestetään jo viidettä kertaa perjantaina 10. marraskuuta klo 11–14. Kaksi parasta pääsee finaaliin, joka alkaa heti peruskilpailun päätettyä eli klo 14.00. Laji on esillä ja siihen voi tutustua koko Apuväline -tapahtuman ajan Liikuntamaassa torstaista lauantaihin. Lue lisää täältä >>

Tervetuloa messuille!

Lue Apuväline 2017 -sivuilta lisää >>