Lapsiperheitä kuvituskuvassa.
10.1.2022
Kansainvälistä harvinaisten sairauksien päivää vietetään maailmanlaajuisesti joka vuosi helmikuun viimeisenä päivänä. Päivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta harvinaisista sairauksista ja vammaryhmistä ja näihin liittyvistä haasteista. Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö kutsuu harvinaissairaita ja heidän läheisiään mukaan yrityshaasteeseen.

Haastettava yritys voi olla esimerkiksi oma lähikauppasi, suosikkivaateliike tai tuttu siivousfirma. Se voi olla pieni suomalainen toiminimiyritys tai iso ketju. Pääasia, että haastettavan yrityksen palvelu on sinun mielestäsi yhdenvertaista ja toimivaa.

Lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen varainhankinta@invalidiliitto.fi otsikolla ”Harvinaiset haastaa ja näkyy” 14.2. mennessä. Esittele lyhyesti itsesi ja kerro, miksi haluat ko. yrityksen mukaan Harvinaisten yrityshaasteeseen.

Julkaisemme haasteesi Invalidiliiton YouTube-kanavalla, ja välitämme terveisesi yritykselle. Tarjoamme yritykselle mahdollisuuden tukea lahjoituksella Invalidiliiton ja Harvinaiset-yksikön työtä. Samalla teemme yhdessä harvinaista sairautta sairastavat näkyväksi. Listaamme kaikki Harvinaisten haastamat yritykset Invalidiliiton YouTube-kanavalle ja verkkosivuille. Haastetuilla yrityksillä on myös mahdollisuus hyödyntää haastetta omassa viestinnässään.

Näin haastat yrityksen mukaan

1.    Kerro sähköpostiviestissä kuka olet, minkä yrityksen haastat ja miksi.
2.    Olisi hienoa, jos voit kertoa omasta tilanteestasi, mikä harvinainen sairaus sinulla on, ja mitä harvinaisuus merkitsee sinulle?
3.    Miksi haastamasi yritys on sinulle tärkeä? Voisivatko muut ehkä ottaa yrityksestä mallia?

Jaa haasteesi meille videomuodossa tai tekstinä ja/tai kuvana:

VIDEONA: Lähetä max. 40 sekunnin pituinen haastevideosi meille sähköpostitse, joko suoraan tai WeTransfer –ohjelman kautta (yli 5mt kokoiset tiedostot) Miltä videohaasteen pitäisi näyttää? Katso mallia Invalidiliiton YouTube-kanavalta!
TAI
TEKSTIMUODOSSA: Kirjoita haasteesi sähköpostiviestiin ja lähetä se meille (max. 500 merkkiä). On hienoa, jos voit jakaa meille nimesi ja kuvasi, mutta mainitsethan viestissäsi, jos haluat esittää haasteesi nimimerkillä.
Otamme haasteita vastaan 14.2. asti. Jos sinulla on kysymyksiä haasteen sisällöstä, laitathan viestiä varainhankinnan suunnittelijalle miia.krause@invalidiliitto.fi.

Seuraathan Harvinaisten sairauksien päivän viestintää Invalidiliiton sivuilla ja sosiaalisessa mediassa helmikuun lopussa!

Yritykset voivat osallistua kampanjaan ja lahjoittaa keräykseen myös ilman haastetta.

Ohjeet ja lisätiedot Invalidiliiton kotisivuilla.