10.11.2016
Invalidiliitto järjestää suuren suosion saavuttaneet puhallustikan MM-kilpailut tulevana lauantaina Kuopio-hallissa FYM16-tapahtuman yhteydessä. Kilpailut järjestetään nyt neljättä kertaa. Kisaan ovat tervetulleita uudet ja vanhat lajin harrastajat haastamaan hallitsevan maailmanmestari Jorma Salosen.

- Puhallustikka on oivallinen koko kansan laji, sillä se soveltuu ihan kaikille. Laji ei vaadi fyysistä voimaa, vaan tikka lentää kevyelläkin puhalluksella, kertoo järjestötyön suunnittelija Mika Saastamoinen Invalidiliitosta.

Kilpailun säännöt ovat yksinkertaiset. Jokaisella kilpailijalla on viisi puhallusta kuuden metrin etäisyydeltä tavalliseen tikkatauluun. Kilpailuvälineenä on 85 cm pitkä putki ja viisi neulamaista tikkaa. Puhallustikat ammutaan tavalliseen tikkatauluun.

Kilpailuisäntänä toimii jälleen hiihtolegenda Juha Mieto, joten luvassa on leppoisaa sanailua ja hauskaa kisatunnelmaa. Parhaat suoritukset palkitaan, ja osallistuminen on maksutonta, kuten myös suoritusten seuraaminen.

Puhallustikan MM Kuopio-hallissa FYM16-tapahtumassa klo 11–14, finaali klo 14.00.

www.puhallustikka.fi

www.fym.fi