Etäluento tietokone
6.4.2020
Huhtikuun aikana Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö järjestää vertaischateja niin harvinaista sairautta sairastaville kuin perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus.

Tule mukaan keskustelemaan, jakamaan kokemuksiasi, kysymään ja saamaan vertaistukea. Keskustelut käydään anonyymisti.

Harvinaisperheiden vertaischat 15.4. klo 18.-19.30

Tule mukaan vertaischatiin keskustelemaan ja jakamaan ajatuksiasi harvinaisperheen arjesta. Mitä teidän perheellenne nyt kuuluu? Mikä arjessa sujuu tai ei suju? Mikä pelottaa? Oletteko saaneet tarvitsemaanne tukea?

Keskustelua ohjaavat Invalidiliiton Harvinaiset-yksikön suunnittelija Jenni Kuusela sekä Invalidiliitosta lakimies Henrik Gustafsson ja asiantuntija Ylva Krokfors. Voit esittää kysymyksiä mieltäsi askarruttavista aiheista asiantuntijoille.

Chat on tarkoitettu perheille, joissa lapsella on harvinainen sairaus.

Harvinaisnuorten 18-30v. vertaischat 22.4. klo 18.-19.30

Harvinaisten nuorten aikuisten omassa vertaischatissa pääset jakamaan arjen kuulumisia muiden nuorten kanssa. Mitä kuuluu ja mikä mietityttää arjessa?

Keskustelua ohjaavat Invalidiliiton Harvinaiset-yksikön suunnittelija Jenni ja koulutettu vertaisohjaaja. Voit esittää kysymyksiä ja jakaa ajatuksiasi.

Chat on tarkoitettu ikäryhmään kuuluville nuorille aikuisille, joilla on harvinainen sairaus.

Harvinaisten aikuisten vertaischat 29.4. klo 18.-19.30

Harvinaisten aikuisten vertaischatissa voit jakaa arjen kuulumisia ja kertoa kokemuksista harvinaisen sairauden kanssa elämisestä. Mikä mietityttää? Kaipaatko tukea arkeen muilta harvinaissairailta?

Keskustelua ohjaavat Harvinaiset-yksikön Jenni ja koulutettu vertaisohjaaja.

Chat on tarkoitettu aikuisille, joilla on jokin harvinainen sairaus.

Miten pääset mukaan chatiin?

Kaikkiin ryhmächateihin pääset mukaan rekisteröitymällä Tukinetin käyttäjäksi Tukinetin sivuilla.

Kun chat aukeaa, kirjaudu Tukinetin sivuille ja mene suoraan Invalidiliiton vertaischat-sivulle.

Kaikissa vertaischateissa keskustellaan anonyymisti ja käyty keskustelu ei näy muille kuin chatiin osallistuville. Tutustuthan ennen osallistumista Invalidiliiton verkkovertaistuen pelisääntöihin.

Jokaiseen chatiin mahtuu mukaan yhtä aikaa 15 henkilöä, joten tulethan paikalle ajoissa.