Järjestötoiminta

Sanna Leppäjoki-Tiistola

Työskentelen Lounais-Suomen alueella järjestöasiantuntijana tukien paikallisyhdistysten toimintaa ja tehden vaikuttamistyötä Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakunnissa.

Terhi Jussila

Toimin Invalidiliiton järjestöjohtajana. Vastuullani on liiton järjestötoiminnan monimuotoinen kokonaisuus.

Marika Nordlund

Työskentelen Invalidiliiton Esteettömyyskeskus ESKEssä vastaavana esteettömyysasiantuntijana. Tehtäviini kuuluu muun muassa esteettömyyteen ja saavutettavuuteen liittyvä vaikuttaminen, viestintä ja kehittäminen sekä ESKEn lähiesimiehenä toimiminen.

Opintokeskus Siviksen tuki yhdistyksille

Invalidiliitto jäsenyhdistyksineen on ollut vuoden 2016 alusta Opintokeskus Siviksen jäsen. Sivis tukee taloudellisesti liiton ja yhdistysten kurssitoimintaa sekä vertaisopintoryhmiä.

Tilauskoulutukset yhdistyksille

Koulutuskalenterissa olevien koulutusten lisäksi yhdistys tai lähiyhdistykset yhdessä voivat tilata kursseja omalle paikkakunnalleen. Kursseja myös räätälöidään tarpeen mukaan.

Kehitä yhdistystä

Toimintaympäristömme muuttuu kiihtyvällä vauhdilla. Ajassaan elävän ja jäseniään palvelevan yhdistyksen on myös muututtava. Yhdistyksen on säännöllisesti ja suunnitelmallisesti pysähtyä arvioimaan toimintaansa. Myös ulkopuoliset rahoittajat voivat velvoittaa toiminnan arviointiin.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton webinaarien tallenteisiin sekä tulevat webinaarit.

Lue lisää tästä

Järjestökoulutus

Koulutustemme tavoitteena on edistää toimintakyvyltään erilaisten ja fyysisesti vammaisten ihmisten oikeuksien toteutumista arjessa. Tarjoamme kursseja, seminaareja, verkkokursseja, webinaareja sekä tilauskoulutusta eri kohderyhmille. Lisäämme tietoisuutta vammaisuudesta sekä ylläpidämme ja uudistamme järjestön toimintavalmiuksia.

Kokemuskoulutus | kokemusasiantuntijuus

Kokemuskoulutus- tai kokemusasiantuntijatoiminnassa hyödynnetään kokemustietoa eri alojen opetuksessa tai ammattilaisten täydennyskoulutuksessa. Yhä useammin kokemuskouluttajat ja -asiantuntijat osallistuvat myös sosiaali- ja terveysalalla palveluiden suunnitteluun ja kehittämiseen. He voivat olla mukana esimerkiksi työryhmissä, jossa kehitetään hoitopolkuja tai arvioidaan palveluja.

Lue lisää tästä