YK:n vammaissopimus yhdenvertaisuuden varmistajana

YK:n vammaissopimus on ollut voimassa jo muutaman vuoden. Sopimus on voimassa olevaa lainsäädäntöä, mutta se ei ole vielä tuttu vammaisille ihmisille eikä myöskään viranomaisille. Kurssilla tutustut sopimuksen sisältöön ja esimerkkeihin siitä, miten sopimusta on hyödynnetty vammaisten ihmisten oikeuksien edistämisessä.

Webinaari: Taloudenhoitajan ja viestintävastaavan tehtävät

Invalidiliiton järjestöasiantuntija Tarja Honkanen käy läpi taloudenhoitajan ja Hanna Lahti ja viestintäasiantuntija Katja Kuusenmäki viestintävastaavan tehtäviä yhdistyksessä.

Webinaari: Puheenjohtajan ja sihteerin tehtävät

Invalidiliiton järjestöasiantuntija Tiina Ihalainen käy läpi puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan tehtäviä ja Sanna Leppäjoki-Tiistola sihteerin tehtäviä.

Webinaari: Yhdistyksen vuosikello ja hallituksen tehtävät

Invalidiliiton järjestöasiantuntija Liisa Pitzen kertoo miten yhdistys voi hyödyntää vuosikelloa ja Sanna Saarimaa käy läpi hallituksen tehtävät ja työnjaon.

Uusien puheenjohtajien perehdytys

Perehdytyksessä saat tietoa ja taitoja puheenjohtajana toimimiseen.

Järjestöpäivät

Järjestöpäivillä tutustut Invalidiliiton eduskuntavaaliteemoihin ja elinvoimaisen yhdistystoiminnan tunnuspiirteisiin.

Opintokeskus Siviksen tuki yhdistyksille

Invalidiliitto jäsenyhdistyksineen on ollut vuoden 2016 alusta Opintokeskus Siviksen jäsen. Sivis tukee taloudellisesti liiton ja yhdistysten kurssitoimintaa.