"Kyllä asiat järjestyvät"

Nummelalaisen Tanja ja Janne Tuonosen perheen johdatti mukaan Invalidiliiton jäsenyhdistyksen – Suomen Kampurajalkayhdistys Skyryn – toimintaan Jannen ja perheen 2-vuotiaan tyttären kampurajalkaisuus. Nyt Tuonoset ovat Invalidiliiton kouluttama vertaistukiperhe, joka pystyy tasaamaan kampurajalkaisten ja heidän perheidensä huolta ja näyttämään omalla esimerkillään, että kaikki ihan oikeasti järjestyy.

"Nyt mä oon omieni parissa"

20-vuotias Jaana Tiiri on mukana Invalidiliiton toiminnassa harvinaisen vammansa, AMC:n vuoksi. Lapsuudesta asti toiminnassa mukana ollut Jaana on saanut yhdistystoiminnasta tukea, tietoa ja erityisesti voimaa vertaistuen kautta.

Lue lisää tästä

"Voin tehdä mitä haluan, enkä vain sitä, mihin pystyn"

Hyvinkääläinen Sanna-Kaisa Patjas tuli mukaan Invalidiliiton jäsenyhdistyksen toimintaan rakkaan harrastuksensa, käsitöiden vuoksi. Hyvinkään Invalidien toiminnasta löytyi käsityökerho, joka otti hänet avosylein vastaan, ja antoi kirjaimellisesti puikot takaisin käteen.

"Mulla on ollut halu vaikuttaa asioihin"

Osku Timonen on nuoresta iästään huolimatta jo kokenut Invalidiliittolainen aktiivi. Hän on mukana Invalidiliiton nuorisotyöryhmässä eli INTOssa ja ajaa aktiivisesti vammaisten nuorten asioita.

Jäsenyys kannattaa

Invalidiliitto edistää ja kehittää fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten henkilöiden mahdollisuuksia osallistua, liikkua ja elää täysipainoista elämää.

Liity jäseneksi

Olet tervetullut mukaan toimintaamme, jos olet itse fyysisesti vammainen tai harvinaissairas henkilö, omainen tai läheinen tai Invalidiliiton toiminnasta kiinnostunut henkilö. Invalidiliitto ja sen jäsenyhdistykset ovat sinua varten.