Sopeutumisvalmennus

Elämää selkäydinvamman kanssa -sopeutumisvalmennuskurssi

Elämää selkäydinvamman kanssa -kurssi on tarkoitettu nimensä mukaisesti henkilöille, joilla on selkäydinvamma, joka vaikuttaa arjessa pärjäämiseen. Kurssin tarkoitus on löytää yhdessä vertaisten ja ammattilaisten kanssa uusia keinoja kuinka arjen haasteiden kanssa voi tulla toimeen. Ryhmässä työskentely ja keskustelu sekä erilaisten liikuntamuotojen, ehkä uusienkin kokeilu ovat osa tätä kurssia.

Tämä kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka tarvitsevat apua lähes kaikissa päivittäisissä toiminnoissa. Kurssilla on myös ympärivuorokautinen avustus sitä tarvitseville.

Elämää selkäydinvamman kanssa -sopeutumisvalmennuskurssi

Tämä kurssi on tarkoitettu selkäydinvammaisille, jotka selviävät pääsääntöisesti pienen avun turvin päivittäisistä toiminnoista.

Tietoa kursseista

Sopeutumisvalmennuskurssit ovat osallistujille maksuttomia. Kustannuksia voi tulla matkoista kurssipaikalle, mutta niihin voi saada tukea Kelasta. Kurssien ohjelma on ryhmämuotoista ja päivittäin ohjattua ohjelmaa on noin kuusi tuntia.

Kuntoutus

Kuntoutuksessa tärkeää on yksilöllinen tavoitteellisuus, oikea-aikaisuus ja vaikuttavuus.

Webinaarit

Tältä sivulta löydät linkit Invalidiliiton webinaarien tallenteisiin sekä tulevat webinaarit.

Lue lisää tästä

Sopeutumisvalmennus

Sopeutumisvalmennuskursseillamme sinulla on mahdollisuus jakaa kokemuksia saman kokeneiden kanssa ja ehkä oppia heiltä jotakin uutta. Tarjoamme voimavarakursseja sekä pari- ja perhekursseja.

Lue lisää tästä