Asuminen

Ei enää lisää papilloneja

Kun nuoruudessani keskustelu kääntyi kirjoihin, saatoin kysyä hyvinkin nopeasti, oletko lukenut jo Papillonin?

Asunto

Esteettömät ratkaisut asunnossa ja asunnon tilojen muunneltavuus mahdollistavat sen, että siinä voi asua myös elämäntilanteiden muuttuessa. Asunnon esteettömyys on toimivuutta, joka koostuu muun muassa turhien tasoerojen välttämisestä, riittävän leveistä oviaukoista, esteettömästä wc- ja pesutilasta, riittävän suuresta eteistilasta sekä keittiöstä, jossa pyörätuolin tai rollaattorin käyttäjäkin pystyy toimimaan.

Sosiaalihuoltolain asumispalvelut ja omaishoidon tuki

Sosiaalihuoltolain asumispalvelut ja omaishoidon tuki ovat ensijaisia tapoja tukea kotona asumista. Jos ne eivät ole riittäviä, asiakkaalla on mahdollisuus saada myös palveluita esimerkiksi vammaispalveluista.

Itsenäinen elämä ja asuminen

Vammaisilla henkilöillä on yhdenvertainen oikeus itsenäiseen elämään ja osallisuuteen. Näiden oikeuksien toteutuminen edellyttää mahdollisuutta valita asuinpaikka sekä missä ja kenen kanssa asua.

Asuminen ja palvelut

Vammaisen ihmisen päivittäisen elämän apuna voi olla asumisen palvelut, henkilökohtainen avustaja tai asuminen palvelutalossa, jossa hän saa kaiken tarvitsemansa avun. Avun taso ja tarve riippuvat vammaisen ihmisen toimintakyvystä ja tarpeista. Lähtökohtana on palvelusuunnitelman laatiminen.

Validia Asuminen

Validia Asuminen on arvokkaan elämän rakentaja. Toteutamme laadukkaita asumispalveluja fyysisesti vammaisille, kehitysvammaisille ja muille toimintaesteisille henkilöille, jotta jokainen voisi elää mahdollisimman itsenäistä elämää. Panostamme hyvän asiakaskokemuksen ja asiantuntijuuden jatkuvaan kehittämiseen.

Olemme vastuullinen, täysin kotimaisessa omistuksessa oleva yritys ja osa Invalidiliitto-konsernia. Eettinen taustamme näkyy ystävällisenä ja asiakaskeskeisenä työkulttuurina. Olemme alan kärkiasiantuntija jo lähes 50 vuoden kokemuksella. Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt meille Yhteiskunnallinen yritys -merkin.

Lue lisää tästä