Arvot

Yhdistyskentän askelmerkit esteettömyyden tiellä

”Eikös se nyt ole ihan hyvä, että joku luiska on kuitenkin tehty?” kysyi minulta eräs paikallinen toimija, joka halusi tarjota alueen jäsenyhdistyksille tiloja erilaisia toimintoja ja tapahtumia varten. On toimittu lain ja asetusten mukaan sekä rakennettu määrämittainen ja säädökset täyttävä luiska. Huvittuneena totesin, että ”laskettelisitko itse pyörätuolilla tuosta alas, minä en uskaltaisi”.

Strategia

Invalidiliitto on vammaisyhdistysten keskusjärjestö. Invalidiliiton tarkoituksena on erityisesti fyysisesti vammaisten ja toimintaesteisten oikeuksien ja yhdenvertaisten elämisen edellytysten parantaminen. Vuonna 2019 alkava strategiakausi tuo yhdenvertaisen ja esteettömän elämisen mahdollisuuksien kannalta erittäin paljon mahdollisuuksia, mutta myös uhkia. Invalidiliitto tehostaa niin jäsenyhdistysten kuin myös liiton mahdollisuuksia entistä tehokkaampaan toimintaan.

Organisaatio

Invalidiliitto on fyysisesti vammaisten ihmisten valtakunnallinen vaikuttamisen ja palvelutoiminnan monialajärjestö.