Elämä on jatkuvaa oppimista

”Oppia ikä kaikki” -sanonta on ainakin ajoittain ohjannut omaa työuraani. Aloitin tänä keväänä avoimen yliopiston opinnot, koska niitä on helppo toteuttaa työn ohessa. Ilokseni huomasin, että verkko-opinnot ovat lisääntyneet, mikä tekee opiskelusta vielä vaivattomampaa suorittaa opintoja oman aikataulun mukaisesti.

Miten varmistetaan vammaisten lasten yhdenvertainen oppiminen?

Olen kirjoittanut yhdessä Sari Valjakan, Johanna Meriläisen ja Hannu Vesalan kanssa artikkelin lapsiasiainvaltuutetun artikkelikokoelmaan. Artikkelissamme käsittelemme sitä, toteutuuko vammaisten lasten oikeus yhdenvertaiseen oppimiseen.

Miten löydetään sopiva työ kaikille?

Sipilän hallitus on päättänyt työnsä ja on aika suunnata katseet tulevaan. Miten saadaan nostettua vammaisten henkilöiden työllisyysastetta ensi vaalikaudella? Millaisia keinoja kannattaisi käyttää? Kuinka löydetään sopiva työ kaikille?

Lisäpotkua vammaisten ja osatyökykyisten henkilöiden työllistymiseen

Hallitus sopi budjettiriihessään toimista, joilla se tavoittelee työllisyyden kasvua parantamalla myös vaikeasti työllistyvien asemaa. Mediassakin on viime aikoina näkynyt kiitettävästi osatyökykyisten heikko työllistyminen.