Yrittäjyys

Sopivaa työtä kaikille

Invalidiliitto edistää Sopivaa työtä kaikille -ajattelutapaa, jonka tavoitteena on parantaa erityisesti fyysisesti vammaisten ihmisten työllistymistä. Vaikka ihmisellä olisi jokin haaste – sairaus, vamma tai muu este – jokaisella on mahdollisuus työhön, kunhan sopiva työ ja tuki löytyvät. Työssäkäynnin mahdollisuus on jokaiselle työhön kykenevälle ja motivoituneelle ihmiselle tärkeä yhdenvertaisuuden kulmakivi.

Tuliaiset Amsterdamista

Suomessa olemme samoilla linjoilla muun Euroopan kanssa vammaisten ja osatyökykyisten ihmisten työllistämisessä. Painimme samojen haasteiden parissa ja keinot haasteiden ratkaisemisessa ovat hyvin samantapaisia.

Miten löydetään sopiva työ kaikille?

Sipilän hallitus on päättänyt työnsä ja on aika suunnata katseet tulevaan. Miten saadaan nostettua vammaisten henkilöiden työllisyysastetta ensi vaalikaudella? Millaisia keinoja kannattaisi käyttää? Kuinka löydetään sopiva työ kaikille?

Tietoa työnantajalle

Invalidiliitto on rakentamassa Sopivaa työtä kaikille -konseptia. Siinä on tarkoitus kehittää ja innovoida uudenlaisia keinoja työllistää ja työllistyä.

Yrittäjänä on osallisena yhteiskunnassa

Osatyökykyisten työllisyydestä on puhuttu paljon tällä hallituskaudella.

Työkykyä ja osaamista löytyy, missä mättää?

Vammaisten henkilöiden oikeuksien neuvottelukunta VANE teki syksyllä 2017 kyselyn vammaisille ihmisille vammaisten oikeuksien toteutumisesta Suomessa. Kyselyn perusteella oikeus työhön on asia, joka toteutuu vammaisten henkilöiden oikeuksista heikoiten.