Liittoäänestyksessä äänioikeus on niillä jäsenyhdistysten varsinaisilla jäsenillä, jotka ovat täyttäneet 15 vuotta vaalipäivän alkuun 5.11.2017 mennessä ja joista on toimitettu tieto (myös ikätieto) vaalivuoden 2017 toukokuun loppuun mennessä liiton jäsenrekisteriin. Jos henkilö kuuluu liittoon usean jäsenyhdistyksen kautta, hän voi käyttää äänioikeuttaan vain kerran, valitsemassaan vaalipiirissä. Vaalipiirin valinta tehtiin kesäkuussa kaksoisjäsenten kyselyllä.

Vaalitoimikunta on lähettänyt yhdistyksen äänioikeutetuista jäsenistä tarkastuslistat yhdistyksen puheenjohtajalle äänioikeuden tarkastusta varten.  Listan liitteenä yhdistyksille lähetettiin lista myös yhdistyksen kaksoisjäsenistä ja heidän vaalipiirivalinnastaan. Jäsen voi tarkastaa oman äänioikeutensa puheenjohtajalta ja tehdä tarvittavan oikaisuvaatimuksen, jos häntä ei ole liitetty äänioikeutetuksi. Oikaisuvaatimus on tehtävä yhdistyksen hallitukselle elokuun 2017 loppuun mennessä. Oikaisuvaatimus voi olla vapaamuotoinen kirje, jossa jäsen perustelee äänioikeutensa.

Yhdistyksen hallitus tekee puolestaan oikaisuvaatimuksen vaalitoimikunnalle niistä jäsenistä, jotka ovat tehneet oikaisuvaatimuksen ja jotka yhdistyksen hallitus toteaa äänioikeutetuksi. Oikaisuvaatimus on tehtävä vaalitoimikunnalle 15.9.2017 mennessä. Oikaisuvaatimus voi olla vapaamuotoinen kirje, jossa yhdistys perustelee, miksi jäsenillä tulisi olla äänioikeus vaaleissa. Oikaisuvaatimus toimitetaan vaalitoimikunnalle joko sähköisesti mirva.kiiveri@invalidiliitto.fi tai postitse Invalidiliitto, vaalitoimikunta/Mirva Kiiveri, Mannerheimintie 107, 00280 Helsinki.