Metrovaunun avonaisen oven edessä mies istuu pyörätuolissa ja hänen vierellään seisoo nainen.
30.4.2019
Invalidiliiton kouluttamat apuvälinekummit opastavat liikkumisen apuvälineen käyttäjiä Helsingin metrossa Helppo liikkua -viikolla.

Oletko saanut käyttöösi rollaattorin, pyörätuolin, sähköpyörätuolin tai -mopon? Jännittääkö uuden apuvälineen kanssa liikkuminen tai onko liikkuminen uudessa ympäristössä vielä epävarmaa? Invalidiliiton Helppo liikkua -viikolla apuvälinekummit rientävät avuksi ja opastavat apuvälineen käyttäjiä henkilökohtaisesti, miten metrossa toimitaan ja liikutaan.

• Opastus tapahtuu keskiviikkona 15. toukokuuta klo 10–14 idässä. Opastus alkaa Kalasataman metroaseman itään päin suuntautuvan liikenteen lipunmyyntitasanteelta.
  • Torstaina 16. toukokuuta klo 10–14 apua on tarjolla lännessä. Opastus alkaa Lauttasaaren metroaseman Otavantien päädyn lipunmyyntitasanteelta.

Tule paikan päälle ja kuulet samalla lisää apuvälinekummitoiminnasta!