Vasemmassa reunassa perhe: äidin sylissä 2 lasta, isä pyörätuolissa, ylimmässä kuvassa urheilusalissa 2 miestä pyörätuolissa ja kolmas tyhjä tuoli, keskellä kuvassa 2 pyörätuolissa istuvaa vierekkäin ulkona, oikeassa reunassa hymyilevä mies höylää juustoa.
7.9.2018
Invalidiliiton sopeutumisvalmennuskurssit tarjoavat uusia näkökulmia ja tietoa, ystävyyttä, oivalluksia sekä vertaistukea. Ryhmässä saa voimia jatkaa taas eteenpäin. Syksyn kursseilla on mukavasti vielä tilaa. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Voimavaroja arkeen – sopeutumisvalmennuskurssit

Kursseilla löydät uusia voimavaroja ja hyödynnät niitä omassa arjessa sekä kohennat toimintakykyäsi.  Kurssilla saat myös vertaistukea ja opit toisilta, samankaltaisessa elämäntilanteessa olevilta. Lisäksi saat tietoa ja taitoja huolehtia hyvinvoinnistasi ja kunnostasi sekä virikkeellistä tekemistä ja toimintaa arkeesi.

8.-12.10. ja 26.–30.11. Punkaharjulla, Kruunupuistossa

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka tarvitsevat säännöllisesti apua päivittäisissä toiminnoissa. Ilmoittautuminen on päättynyt!

22.- 26.10. ja 3.- 7.12. Oulaisissa, Taukokankaalla

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka selviävät pääsääntöisesti itsenäisesti päivittäisistä toiminnoista. Ilmoittatuminen on päättynyt

Vammainen aikuinen ja hänen vanhempansa

15.–18.11.  Härmän kylpylässä

Vanhemmuus ei lopu koskaan, se vain muuttaa muotoaan. Olemme aina jonkun lapsia. Oletko isä tai äiti, jonka aikuistunut vammainen nuori on muuttamassa tai muuttanut pois lapsuudenkodista? Tai oletko itse vammainen aikuinen ja mietit omien jo ikääntyvien vanhempien jaksamista ja selviytymistä?

Tällä kurssilla sinulla on mahdollisuus keskustella ja jakaa kokemuksia ja löytää toivottavasti uusia oivalluksia muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa. Kurssi sopii vammautuneelle tai pitkäaikaissairautta sairastavalle aikuiselle ja hänen vanhemmilleen. Ilmoittaudu mukaan 26. lokakuuta mennessä >>

Puhetta perheeseen -perhekurssi

22.- 25.11. Nokialla, Kylpylähotelli Cumulus Resort Edenissä

Perhekurssilla löydät keinoja keskustella vammasta tai pitkäaikaissairaudesta ja saat vastauksia lasten ja nuorten kysymyksiin, kurssilla on lisäksi mukavaa yhdessäoloa ja tekemistä. Kurssi sopii ensisijaisesti kouluikäisten lasten perheille, joiden vanhemmalla on fyysinen vamma tai pitkäaikaissairaus.

Vanhemmat ja lapset toimivat omissa ryhmissään. Lapsille ja nuorille on omat ryhmänsä ja alle kouluikäiset ovat omassa ammattilaisten ohjaamassa ryhmässä, jolloin vanhemmat voivat keskittyä omaan ohjelmaansa. Ilmoittaudu mukaan 28. lokakuuta mennessä >>

Lisätietoa kursseista myös Invalidiliiton suunnittelija Ulla Leivo-Lahdelta, p. 044 7650 678 ja kuntoutusasiantuntija Hannu Kapaselta, p. 044 4650 555.