Kuva jossa puheenjohtajan nuija ja lakikirjoja
23.5.2019
Invalidiliiton yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson valittiin 22. toukokuuta Vammaisfoorumin hallitukseen. Hallitusta täydennettiin, koska yksi sen jäsenistä erosi kesken kauden. Anderssonin lisäksi ehdolla oli Hengityslaitepotilaat ry:n Jukka Sariola. Andersson voitti äänestyksen luvuin 20-16.

Invalidiliiton yhteiskuntasuhdejohtaja Laura Andersson

– Kiitän luottamuksesta, jonka järjestöväeltä sain. Odotan mielenkiinnolla hallitustyöskentelyä, jossa toivottavasti pääsen antamaan omaa yhteiskunnallisen vaikuttamisen osaamistani foorumin käyttöön. Vammaisfoorumilla on mielestäni edellytykset olla vielä nykyistä vahvempi ja näkyvämpi toimija vammaispoliittisella kentällä, sanoo Laura Andersson

Vammaisfoorumi on vuonna 1999 perustettu 30 valtakunnallisen vammaisjärjestön yhteistyöjärjestö. Vammaisfoorumi edustaa Suomen vammaisjärjestöjä kansallisessa ja kansainvälisessä yhteistyössä, erityisesti Euroopan vammaisfoorumissa. Foorumin kotimainen vaikuttamistoiminta keskittyy vammaisten yhdenvertaisen osallistumisen turvaamiseen.